/A\ (Emilie Zoé / Franz Treichler / Nicolas Pittet)

Hummus Records / Two Gentlemen, 2021, 39:39

V obsazení tria /A\ vyvolává největší pozornost jméno frontmana The Young Gods Franze Treichlera, jehož hlas se v písních taky objevuje. Ne náhodou je však na prvním místě uváděna Emilie Zoé. Nejde jen o to, že je to žena, osobitá lo-fi písničkářka patří k největším objevům švýcarské rockové scény posledních pěti let, v roce 2016 vydala silné debutové album Dead-End Tape, na které navázalo hluboké a křehčí The Very Start. Její záběr je však mnohem širší, věnuje se scénické hudbě a s Louisem Junckerem natočila pod hlavičkou Autisti podivné album mezi lo-fi garážovým písničkářstvím, psychedelií a noisem.

The Young Gods na poslední desce Data Mirage Tangram už nestojí tolik na osobitých samplech hnaných vpřed důraznými bicími, struktura se rozvolnila, takže v ní mohla plout Treichlerova kytara a zvuk obohacovat elektronika. Stejně tak je tomu u /A\, struktura písní se rozvíjí a proměňuje. Typickou tvorbu Zoé připomíná křehké Count To Ten se střídmým doprovodem kytary podmalované jen pár táhlými zvuky. Hned úvodní Hotel Stellar se zkreslenou kytarou, těžkým rytmem bicích a psychedelickou mezihrou má až bluesový nádech, jaký se objevoval v Moon Above na poslední desce The Young Gods. Trochu podobné je i gradující závěrečné Our Love Is Growing. Zvukově bohaté je i valivé Travel The Light s naléhavým pološeptaným Treichlerovým zpěvem, kde se aranžmá i zvuk zahušťují. Zatímco Grain Sand And Mud svým úvodem, kde zní jen funky kytara podmalovaná elektronikou, než se zvuk zahustí, připomíná starší tvorbu Zoé, Fire In Fingers stojí na důrazném rytmu a přerývaném elektronickém zvuku připomínajícím stejně jako trhané vpády kytary krátké kulometné dávky. Leaves plné táhlých ploch jsou lehce stříknuté trip hopem.

/A\ ukázalo, že Treichler je nejen osobitý tvůrce vytvářející nezaměnitelnou hudbu, ale umí se dobře přizpůsobit dalším muzikantům.

 

 

 

Přidat komentář