JESSE WOOLSTON: μstructure

Mikrostruktura je skvěle zvolený název. Mladý novozélandský audiovizuální, multimediální performer / umělec se po letech putování světem loni navrátil domů, do panenské přírody jižního ostrova Nového Zélandu u jezera Lake Wakatipu nedaleko Queenstownu. Na konceptuálních instalacích nejvěhlasnějších přehlídek moderního umění (mj. MUTEK v San Francisku, Digital Graffiti Projection Festival v Miami, podobných v Mexico City, Hongkongu, Londýně či L.A. aj.) pod skladatelským pseudonymem Koronis propojoval svou hudbu s pohyblivými, futuristickými, plasticky měňavými 3D vizuály-animacemi těch nejprogresivnějších „mladých pušek“ na poli digitálního výtvarna. Woolston, absolvent studií zvukového designu na bostonské Berklee College of Music o svém komponování říká: „Při psaní hudby se opírám o dvě kontrastní inspirace. První je technologie, složitost a přesnost algoritmů programování, zatímco druhá je příroda, prostředí a neomezené emoce.“

 

Poslechem šesti nedlouhých skladeb na jeho posledním počinu μstructure, prvním pod vlastním jménem (předchozí dvě alba vydal jako Koronis), nám digitální zvuky, broukání, šumy i nenápadná rytmika (v titulní skladbě), fraktálně vrstvené, spolu s velmi jemnými vyhrávkami klavíru a takřka neznatelného violoncella, evokují přesně to, o co se autor snažil – napodobit přírodu. Snad i proto název μstructure. Příroda je plná fraktálů. Stromy, hory, skořápky, rampouchy, mraky, oheň, sněhové vločky, tekoucí voda… To všechno Woolstonova hudba pozvolna vyjevuje, prolíná a v emočním kaleidoskopu dává posluchači neomezenou fantazii. Přitom to ani náhodou není prázdný ambient nebo esoterní zploštění, je to hudba. Pokud vnímáme (posloucháme) μstructure jako jeden dlouhý, nepřerušovaný filmový záběr, za očima se nám zobrazuje PROMĚNA. Proměna živých rostlin, vody, chvějícího se vzduchu. Nikoli digitální fantazie, ale přirozená fantazie přírody.

 

 

Studio Woolston, 2018, 27:46

 

 

Přidat komentář