KATHRYN JOSEPH: From When I Wake The Want Is

Když před třemi roky vydala svoji debutovou desku Bones You Have Thrown Me and Blood Iʼve Spilled, stala se skotskou senzací, která si nakonec odnesla ocenění za nejlepší domácí desku roku 2015. Zpěvačka a klavíristka Kathryn Joseph uhranula domácí scénu intimními a přitom nervy drásajícími skladbami na pomezí šansonu, popu a rocku. V letošním roce, poté co se následovníka From When I Wake The Want Is ujal slovutný label Mogwai, Rock Action, je velká příležitost, že se o sympatické čtyřicátnici bude mluvit nejen v hornaté domovině. Kathryn se ve studiu znovu spojila s producentem Marcusem Mackayem a výsledkem je jednoduše přístupná kolekce dvanácti balad, které ale nejsou tuctovým výronem emocí. Může za to hned několik faktorů. 1) Poměrně přímočaré texty, které i přes tematickou delikátnost často nehledí nalevo ani napravo. „Většina písní se pokouší obrátit horoucí peklo v něco jiného. I když těžko říct, jestli o něco lepšího,“ o skladbách na novince přemítá sama autorka. 2) Velkou porci výjimečnosti obstarává produkce desky. Marcus zopakoval stejný postup jako u debutu, jen ho dotáhl k větší dokonalosti. Částečně vědomě lo-fi nasnímaná deska tupí hrany klavírních linek, jemné elektroniky (novinka), baskytary, sporadické rytmiky a samozřejmě i specifického vokálu Joseph. Působí jako vintage fotografie, u které ovšem nikdo nepochybuje, že byla pořízena v současnosti, a nikoho svým podáním nepohoršuje. 3) Nejvýraznějším prvkem, který desku dělá výjimečnou, je ale hlas Kathryn. Částečně výrazně vysoko posazený, jako například u Joanny Newsom, částečně zastřený a zároveň hravý, podobně jako u sester z CocoRosie. Výsledkem je kolekce s popově mlžnou aurou, která i přes temné téma hledá, a nakonec nachází cestu z kouřem a tmou zastřeného prostoru. Kdyby se tímto směrem alespoň částečně vydala s novinkou Florence & The Machine, tleskal bych nadšením.

 

 

Rock Action/PIAS, 2018, 38:30

 

 

 

 

Přidat komentář