LOMA: Loma

Loma, i když vydává debut, není pro řadu fanoušků totální neznámou. Trio z Austinu totiž tvoří Jonathan Meiburg, frontman Shearwater a dvojka Emily Cross a Dan Duszynski, kteří o sobě dali vědět se svojí kapelou Cross Record. Zásadní postavou v pozadí spolupráce pak byl Ben Goldberg, šéf labelu Ba Da Bing!, který vytáhnul na výsluní Beirut nebo Sharon Van Etten. Po společném turné, které spunktoval v roce 2016, se trojice usadila na venkově, mimo domácí Austin, a právě přírodní atmosféra se stala určujícím prvkem společných nahrávek (viz řada kolorujících polních samplů). Loma na desce zhmotňují tenzi vzniklou z tichého očekávání. Velkou měrou se na celkové nálady desky promítl rozpad manželského vztahu Emily a Dana, který ale přinesl spíše melancholické stavy přemítání o promarněném vztahu než vztek na sebe nebo partnera. Deska reflektuje upnutí se na harmonii přírody a přemítá o tom, jak se se svou situací vyrovnat. Jaké klade přítomnost, případně budoucnost nároky. I z toho důvodu se lenivé tempo v polovině alba láme ve prospěch plnokrevnějších písniček, kde hraje podstatnou roli i velké množství elektroniky. V jádru indierockové album se vzpírá škatulkování. Při poslechu se vynořují intimní snové krajiny, do kterých nás neustále láká Emiliin hlas. Ten navíc násobí hudební materiál podobně víceznačnými texty s až mysteriózním vyzněním. Ke konci nahrávky se nálada znovu zklidňuje. Písničky mají vokálně lakoničtější vyznění, o to více prostor zaplňují bloudící linky nástrojů. Vrcholem alba je pak závěrečná balada Black Willow, která do hry, která přinesla spoustu otázek, přináší ducha smíření. Poprvé zazní výborně sezpívané trojhlasy, takže s ukončením reprodukce nedochází k bolestivé katarzi, ale spíše ke zjištění, že všechny tyto lapálie asi měly nějaký smysl. Je dobré, že trojice, i přes osobní veletoče spolu komunikuje. A co víc, vyráží na světové turné, během něhož zahraje 20. června v pražském klubu Underdogs’.

 

 

Sub Pop/PIAS, 2018, 45:17

 

Přidat komentář