Mejdan s Artoffact Records: Čtvrtstoletí čím dál barevnějších chutí

I když původně kanadský label Artoffact Records slaví v letošním roce 25 let fungování, o jeho existenci se širší fanouškovská veřejnost dozvídá až v poslední době. Z původně přísně industriálního vydavatelství se totiž stává fajnšmekrovský vydavatelský dům, který s chutí veřejnosti představuje přesžánrové kapely a projekty. Rock, metal, elektronický experiment i stálice v podobě temné elektroniky a gotiky – to všechno dnes nabízí domov Jaceka Kozlowského, který v současné době dlí na Islandu. 

Jacek Kozlowski, Polák, který s rodiči emigroval do kanadského Toronta ve svých třech letech, nikdy na žádný nástroj nehrál. Byl ale takovým hudebním nadšencem, že si v druhé polovině devadesátých let dopisoval s řadou industriálních muzikantů. Z této zábavy vyplynul nápad na sestavení kompilace zajímavých, neznámých, temně elektronických kapel a projektů. Tak byl položen základní kámen Artoffact Records, který výsledek primárního snažení vypustil do světa o dva roky později. Přerod hobby labelu v plnohodnotné vydavatelství byl postupný.

„Na začátku label vydělával opravdu nepatrné částky. Ale tím, že jsem zároveň poměrně dlouho studoval, měl jsem čas učit se ze svých chyb, postupně vydavatelství profesionalizoval, takže když jsem svá studia dokončil, Artoffact už fungovalo jako mé denní zaměstnání,“ vzpomíná na učednická léta Jacek Kozlowski. Nejprve dával prostor domácím industriálním protagonistům jako Psyche nebo Headscan, brzy se do kanadské rodiny začala přidávat zajímavá jména doslova z celého světa. Vzpomenout můžeme na německou partu Massiv In Mensch, švédské pop-punk-elektroniky Alice In Videoland nebo australský projekt Seeming.

Po více než dekádě začaly do žánrově homogenního světa Artoffact přicházet první neelektronické kapely. „Vždy jsem byl velký rockový i metalový fanoušek. Led Zeppelin, Metallicu nebo Morbid Angel jsem sjížděl dávno předtím, než jsem objevil Skinny Puppy,“ přiznává Kozlowski. „Během let jsem se naučil spoustu věcí ohledně hudebního byznysu a postupně začal dostávat Artoffact do pozice, ve které jsem ho chtěl vždy mít. To znamená do podoby hudebního domova bez žánrových omezení,“ přidává rys, který změnil ráz vydavatelství do současné, výrazně eklektické podoby. 

I když původně kanadský label Artoffact Records slaví v . . .

Tento článek je dostupný předplatitelům UNI magazínu

Přidat komentář