Mejdan s Lo Recordings

Britské vydavatelství Lo Recordings nemá onu posvátnou aureolu, jako mají labely Sub Pop, 4AD, nebo souputníci Warp či Hyperdub. Přesto jeho tvorba přináší už čtvrtstoletí posluchačům vybranou moderní hudbu na stovkách nosičů. Ambientní, tanečně elektronickou, rockovou i avantgardní. Je škoda, že v dnešních časech se vydavatelství neodvažuje pořádat větší mejdan k metě 25 let fungování. Vydavatelství z východního předměstí Londýna má totiž co slavit!

Přesuňme se do první poloviny devadesátých let a svou pozornost soustřeďme na vytáhlého vlasatého mladíka Jona Tye. Už nějakou dobu pracuje pro elektronické labely R&S, Rising High nebo Ninja Tune, postupem času ale zjišťuje, že jeho osobní preference se začínají rozcházet s filozofií těchto indie vydavatelství. Sám aktivní muzikant tedy v roce 1995 zakládá Lo Recordings, jako pokus vést nezávislé vydavatelství jinak. Na začátku vsadil Jon kartu na kompilace, na kterých se prezentovali nezávislí technaři (Luke Vibert nebo Omni Trio) vedle elektronických experimentátorů (Scanner, David Toop) i exponentů dalších žánrů. Od postkrautrocku Notwist až po retro pop Mike Flowers Pops. A aby toho nebylo málo, žánrově protichůdné entity pak nechal spolupracovat dohromady (např. Mike Flowers Pops s Funki Porcini nebo dokonce se samotným Aphex Twinem).

Hudební výjimečnost se label snažil podtrhnout i grafickou vytříbeností obalů, kterou od roku 2000 ve většině případů obstarává grafické studio Non-Format. Za několik svých prací pro Lo Recordings obdrželo v roce 2007 dokonce cenu Design and Art Direction. Ale nazpátek k muzice. Motto vydavatelství „oslnivé v rozdílnosti“, podle sloganu ze skladby Under Heavy Manners, kterou na desce Roberta Frippa nazpíval David Byrne, jen dokresluje touhu po hledání nových hudebních obzorů. Na Jona Tye spolu s parťákem Gavinem O’Shea čekala řada dalších silných impulsů, které kurátorsky dovedli do zajímavých novotvarů.

Přidat komentář