Polemica: Keep Your Laws Off My Mind

polemicaPolemiku dala dohromady s místními muzikanty bubenice Sabot Hilary Binder, když se po rozchodu dua přemístila z Čech do Itálie. Očekávat, že by se jejich debutové album neslo v podobném duchu experimentálního instrumentálního drum’n’bassového jazz coru, by však bylo liché. Hilary nesedí za bicími, ale postavila se k mikrofonu, milovníci rocku se však nemusejí obávat druhé Kačkaly, byť v Where Did We Go Wrong dojde i na sbory. Kapela má složení běžného rockového kvarteta s baskytarou, bicími a kytarou, která je občas doplněna syntezátorem.
Polemica na turné k debutu koncertovala v Kaštanu. Vystoupil tam do popředí rockový grunt s patřičně nabroušenou kytarou a důraznou rytmikou. Album je však trochu jiné, i když přináší totožný materiál. Je mnohem experimentálnější, výraznější roli na něm hraje elektronika a větší prostor má hlas. Hilary je skutečně dobrá zpěvačka, která si umí pohrát s náladou, jež vynikne především v pomalejších skladbách jako je The Child nebo Coffee With Pina.
Punkových kořenů se skupina nevzdala, což ukazuje jasně vypalovačka Anarchy, které sice názvem evokuje Pistole, ale je přece jen experimentálnější s názvuky riot grrrls, nebo úvodní Oh Yeah That či závěrečná apelativní a gradující skorohitovka Standing.
Ještě zajímavější jsou skladby nabízející více odlišnějších poloh jako je The Last Time ve středním tempu s hutnou basou a bicími, s mezihrami s boosterovanou basou a další s pasáží syntezátoru. Podobně pestré je angažované protiválečné The Cold War Is Over nebo i Who Am I? s výraznou elektronikou, která na desce působí mnohem lépe než naživo.
Polemica ukazuje dosud utajenou šíři talentu a záběru Hilary. Samozřejmě, že nenabízí tak revoluční pojetí jako Sabot, ovšem vtisknout jasnou tvář a originalitu méně radikálnímu a tudíž mnohem více exploatovanému žánru je možná ještě těžší. Polemica přitom obstojí i vedle takových Bikini Kill, byť není tak agresivní, Firehose nebo Sugar (myslím kapelu Boba Moulda z Hüsker Du) či The Adverts. Hilary sice není už dávno teenager, ale dokáže působit hodně „bored“. Dokáže vložit do hlasu maximum odmítavé znuděnosti, aniž by působila jako zpruzená hiphoperka. Místy, třeba v Coffee with Pina a zejména v My Love, než vygraduje, se Polemica (ale jen na albu, ne na koncertu) zase trochu blíží najazzlému kavárensky uhlazenému The Style Council, což byla jedna z nejzajímavějších part Paula Wellera. Náladou se malinko blíží písni Dnem bazénu Ivy Bittové, i když doprovod je elektrický.
Muzikanti, se kterými Hilary Binder natočila zajímavé album, jsou z Abruzza, nikoli z centra. Otázkou samozřejmě je, zda má kapela potenciál na další vývoj. Deska působí v tomto ohledu slibněji než koncert, kde se objevovala ve hře bicích, ale i basy trocha rockových klišé.

Polemica, 2016, vinyl, stopáž neuvedena

Přidat komentář

2 komentáře u „Polemica: Keep Your Laws Off My Mind

  1. promin, ale nazev desku je Keep Your Laws Off My Mind:))