Popdivnosti: Aiko

Alena Shirmanova-Kostebelova se narodila v Moskvě. Od dětství žije v České republice a v současnosti studuje v Londýně. Veřejně se poprvé představila v roce 2015 coby patnáctiletá soutěžící v Česko hledá superstar. O tři roky později vydala pod značkou Aiko stejnojmenné album. Následovala řada koncertů a účast na festivalech Sziget, Waves Vienna, Sofar Sounds nebo Praha žije hudbou. V loňském roce byla přizvána k účasti v projektu Aquababes. Letos v srpnu jí vyšlo druhé album nazvané Expiration Date.

Jaké ohlasy na své druhé album jsi zatím posbírala?

Velmi pozitivní! Písničky z něj se hrají ve třech nebo čtyřech rádiích a klipy na Óčku. Albu se daří i na Spotify. Vydání alba vedlo i k několika koncertům a účastem na festivalech. Z těch nebližších akcí v Čechách budu hrát v říjnu na festivalu Žižkovská noc.

Na YouTube je k vidění hned devět tvých videoklipů. Na obrazovou podobu písničky tedy kladeš velký důraz?

Mě baví předávat písničky i vizuálně, protože sama mám vizuální zpodobnění ráda a ty písničky tak i vidím. Ráda předávám myšlenku o čem písnička je, ale zároveň si to může člověk interpretovat podle svého.

Ve třech klipech se vyskytuje téma víry. Patří mezi klíčová témata tvé tvorby?

Věřící nejsem, ale baví mě ta myšlenka něčeho vyššího či svatého. V písničce Down jsme chtěli klip pojmout jako zpověď tanečníka, sama ráda tančím, je to pro mě prodloužením hudby. Ta písnička je velmi osobní – skoro jako osobní zpověď, a tak mě napadlo zkombinovat to s prvky víry a natočit klip v kostele. Ve Varech (písnička 22:22, pozn. aut.) šlo jen o krásnou vyhlídku na pravoslavný kostel z místa, kde jsme točili. Klip k písničce Priest (příběhový klip o knězi, který pečuje o nalezenou holčičku, pozn. aut.) – tam jde o kontrast, o to, že pro kněze holčička představuje něco velmi důležitého, skoro až svatého, i když uvnitř ní sedí něco zlého, proto klip končí tak jak končí. Ten klip jsem si sama režírovala a také jsem si pro něj našla herce.

Alena Shirmanova-Kostebelova se narodila v Moskv . . .

Tento článek je dostupný předplatitelům UNI magazínu

Přidat komentář