Band Of Horses: Why Are You OK

band of horsesBen Bridwell, frontman indierockových Band Of Horses, se nechal slyšet, že skoro celé páté album vznikalo v noci, kdy mu rodičovský dohled nad čtyřmi dcerami dovolil se věnovat demonahrávkám. Jako by se to do nahrávky promítlo v míře více než vrchovaté. Tahle kapela nikdy nebyla z agresivních, ale na aktuální nahrávce je vyloženě „hodná“, krotce melodická a zvukově i energicky nevýbojná. V pomalejších pasážích často band of horsesuspává, a i když zrychlí, jako by chtěla dát najevo, že emotivní a vypjaté polohy už jsou minulostí. S odérem country vzbuzuje představu amerického venkova, a ačkoli si mnohde pěkně pohrává s melancholickou náladou a přítulná atmosféra i určitá zasněnost či zamyšlenost má něco do sebe, po překvapení či výraznějších nápadech abychom pátrali s lupou. Nahrávka prostě zvolna plyne, tu příjemně, tu na hraně nudy, a najednou je tu konec – aniž by v paměti cokoli výraznějšího utkvělo. O to víc zaskočí informace, že v křesle producenta seděl Rick Rubin, zjevně tentokrát spíš jen na ozdobu, protože ani jemu se nepodařilo z kapely vykřesat výraznější jiskru. A co víc, v nejintimnějších chvílích, kde prakticky neznějí bicí, jako je například předposlední, krásná a až ostýchavá Barrel House, album funguje ze všeho nejlépe. Logicky z toho vyplývá, že spíš než milovníkům experimentálnějších hudebních poloh lze album doporučit těm, kteří se stále rádi vracejí k jistotám Beach Boys nebo šedesátkovému folku. Že ale tahle nabídka ke zklidnění nejspíš nebude stačit ani těm z řad dosud nakloněných posluchačů, je více než jisté.

Interscope, 2016, 49:23