Music A.M.: Unwound From The Woods

1_07_MusicŽivot po čtyřicítce v klíně poklidného rodinného života? Tak by mohl znít podtitul nové desky trojice Music A.M., kterou tvoří samí ostřílení kozáci. Němci Stefan Schneider i Volker Bertelmann jsou ikonami na nezávislé scéně našich západních sousedů. Formace Mapstation, Kreidler, To Rococo Rot, Tonetrager nebo sólo projekt Hauschka totiž není třeba nějak zvlášť představovat. Také skotský novelista a muzikant Luke Sutherland už toho má za sebou dost, konkrétně kapelu Long Fin Killie i sólový triphopově/drum’n’bassový projekt Bows. Společná tvorba pod hlavičkou Music A.M., započatá před dvěma roky, do sebe slévá inspirace z obou žánrových veletoků. Minimalisticky postrockově krouží okolo, triphopově hladí, a to jenom proto, aby dostatečný prostor dostal vemlouvaný hlas vokalisty.
Příjemná kávička s pohledem na listím zapadanou zahradu nebo na hemžící se dav v centru velkoměsta skrze výlohu vyhřáté kavárny. Takto si představuji naši trojici při poslechu UNWOUND FROM THE WOODS (Quartermass, 2006, 44:18). Přemýšlejí nad divokým dospíváním ratolestí ( I wanna sleep but you wanna Disco“ ), vzpomínají na dobré I Was Born To Make You Happy“, i na to méně podařené You Know Better Now Than You Ever Did Before“ a vše už neberou tak smrtelně vážně. Nadhled bez stopy apatie, zosobněný ve vyklidněném soundu desky, si nevychutnáte ve spěchu, ani vám neupevní povadlou pracovní morálku. K desce je zapotřebí příjemné křeslo, něco k pití podle vlastního gusta a osobně doporučuji dát přednost sluchátkům a nočnějším hodinám. Pop pro náročné.