Vizuální kumšt-Další z množiny Zimmieho poloh

Zdá se, že náš oslavenec noblesně stárne jako onen příslovečný koňak, čím starší – tím prostě lepší. Vloni v prosinci londýnská Halcyon Gallery, jež je hlavním agentem a impresáriem Boba Dylana na poli jeho výtvarně uměleckých výbojů, vystavila, fyzicky i virtuálně, obsáhlou kolekci Editions.

 

Jde o reprezentativní výběr zahrnující jednak artefakty ze série Drawn Blank, souboru jeho skic, jenž byl vůbec poprvé předveden síní Kunstsammlungen Chemnitz v Německu v roce 2007, dále ze souboru The Beaten Path, série akvarelů a akrylů na plátně, dále potom z kolekce Mondo Scripto sestávající ze souboru zvětšených originálních rukopisných textů Dylanových songů spárovaných s perokresbovými ilustracemi na papíře, a konečně jeho kovových prostorových skulptur.

Každá z těchto sérií reprezentuje postupnou Dylanovu evoluci v každém z uvedených žánrových stylů. První z nich, Drawn Blank, byla odrazem jeho uvažování a vidění věcí kolem na „Nekonečném turné“.  Jde o kolekci jakoby „fotografických“, avšak načrtnutých skic, které vytvořil na svém koncertním turné v Evropě, Asii a Americe v letech 1989 až 1992.

Prezident a zakladatel Halcyon Gallery Paul Green říká: „Dylan je kontinuálním pozorovatelem a s tím, jak se stal i na poli výtvarného kumštu proslulejším, bylo pro něj čím dál těžší přijít třeba někam mezi lidi, protože tím okamžitě vzbudil mezi přítomnými jím nechtěný rozruch.“

 

 

Zdá se, že náš oslavenec noblesně stárne jako onen . . .

Tento článek je dostupný předplatitelům UNI magazínu

Přidat komentář