Nový projekt Ji.hlava On Air nabídne filmy online

MFDF Ji.hlava spustil nový projekt, jehož cílem je podpořit distribuci dokumentárních filmů. Ji.hlava On Air nabídne všem akreditovaným dokumentární snímky zdarma. Zároveň s ním spustil festival také prodej cenově nejvýhodnějších Early Bird akreditací na 29. ročník (24. 10.–2. 11. 2025).

„Ji.hlava On Air nabídne výběr dokumentárních filmů, které stojí za to vidět. Každý měsíc přineseme jeden film, jehož uvedení doplníme sdílením zajímavých materiálů. Chceme pro filmy vytvořit další možnost distribuce a zároveň tak pečovat o ji.hlavské diváky a divačky. Filmy budou přístupné zdarma po zakoupení letošní festivalové akreditace, říká ředitel festivalu Marek Hovorka. „Samotná akreditace se tak rozšiřuje nejen na vstupenku do kina během samotného festivalu nebo na jeho online část, ale je celoroční příležitostí užít si výjimečné zahraniční i české dokumentární filmy,“ dodává. Všechny uvedené filmy budou s českými titulky.

Ji.hlavu On Air otevírá řecko-francouzský snímek Všechno, co od sochy chceme, je, aby se nehýbala (2024) režisérky Daphné Hérétakis, který byl po premiéře na festivalu v Cannes, uveden také třeba v Sarajevu a české premiéry se dočkal loni v Jihlavě. „Co by řekly sochy, kdyby mohly mluvit?“ ptá se režisérka v tomto poetickém snímku z athénských ulic. Jsou antické památky cenným dědictvím nebo spíše symbolem stagnace? Formálně hravý a myšlenkově mnohovrstevnatý snímek se s humorem a zábavnou podvratností zabývá stavem společnosti a skrze absurditu se dostává k hlubším odpovědím.

Současně s projektem spustila Ji.hlava také prodej zvýhodněných Early Bird akreditací, které bude možné si pořídit do 30. dubna. Festival se dlouhodobě snaží, aby byly akreditace dostupné každému a udržuje proto jejich cenu co nejníže. Ti, kteří chtějí podpořit Ji.hlavu, včetně jejích aktivit na rozvoj dokumentárního filmu, mohou zaplatit vyšší částku.

Více informací o akreditacích: www.ji-hlava.cz/akreditace

  1. MFDF Ji.hlava proběhne 24. 10.–2. 11. 2025. Sledujte Ji.hlavu na Facebooku, Instagramu a TikToku.

 

Přidat komentář