V Ostravě rozezněli strunu G

Zahajovat činnost nového divadelního subjektu, když pandemie číhá za dveřmi, je velká sázka do loterie, podotkněme ovšem, že když v roce 2019 ostravské Studio G začínalo, o nebezpečí se ještě nevědělo. Hlavní osobnosti souboru nejsou ovšem žádní začátečníci, pokračují pouze v intencích seskupení Stará Aréna, které vedle zavedenějších ostravských činoher (Národní divadlo moravskoslezské, Komorní scéna Aréna, Divadlo Petra Bezruče, na komedie orientované „mladší“ Divadlo Mír) psalo pod uměleckým vedením režiséra Pavla Gejguše inspirativní řádky do profilu zdejšího, velmi živého divadelního dění. O projektu Lukáše Adama Pekingská kachna, Gejgušem režírovaným, jsem ostatně referoval v UNI (1/2018). Stará adresa vykazovala čím dál méně komfortu, podařilo se nalézt nové prostory (bývalé papírnictví a knihvazačství), v provizorních podmínkách měl na sklonku roku 2019 premiéru Čapkův Hordubal, s plnou parádou se ve Studiu G začalo hrát v září 2020, podařilo se odehrát celkem 22 představení, další dějiny nového divadelního subjektu na mapě Ostravy si už lze domyslet. Iniciála G v názvu má co do činění s příjmením režiséra, ale i důležité členky vedení souboru, herečky Miroslavy Georgievové, jejíž manžel Vladislav (jinak člen Komorní scény Aréna) i syn Jakub (angažmá ve Slezském divadle v Opavě) jsou také důležitými protagonisty nově vzniklých inscenací, dostupných nyní jen ve streamovém „provedení“. V Ostravě panuje jak známo příkladná soudržnost herecké profese, a tak nepřekvapí, že v projektech studia G hrají i spřátelení hosté, kupříkladu Markéta Matulová a Ondřej Brett od Bezručů, Zuzana Truplová a Milan Cimerák z Arény či Anna Cónová a Petr Houska z „Národního“. Mládí reprezentují v inscenacích Géčka studenti ostravské konzervatoře, kde Miroslava Georgievová stejně jako Pavel Gejguš působí jako pedagogové. Současný i chystaný repertoár se zatím vyznačuje pestrostí a objevností, kromě dvou inscenací, o nichž se trochu víc rozepíši, nabízí soubor kupříkladu hru německého dramatika Davida Gieselmanna O klucích aneb Jsem kuchta (tématem je „náprava“ odsouzených výrostků v kursu vaření) či fantaskní féerii, inspirovanou populárním „tibetským“ románem Mipam, láma s paterou moudrostí, pod nímž jsou podepsáni cestovatelka Alexandra David-Neelová a láma Yongden. Gejgušova autorská fantazie o strastiplné cestě do Lhasy se jmenuje Zakázanou zemí. Studio G chystá velkorysou repertoárovou nabídku a připravilo tedy i několik pohádek pro dětského diváka.

Zahajovat činnost nového divadelního subjektu . . .

Tento článek je dostupný předplatitelům UNI magazínu

Přidat komentář