Londýnské duo Black Doldrums sice operovalo v britských undergroundových vodách už od roku 2016, na širší scéně se objevilo až s příchodem kovidové pandemie. O vydání jejich výrazného debutu Dead Awake z jara roku 2022, kdy původní dvojici Kevina Gibbarda (kytara, zpěv) a Sophie Landers (basa, zpěv) doplnil první basák Matt Holt, se postaralo vydavatelství Fuzz Club. To se soustředí na vydávání garážově hlučných kytarovek všeho druhu a impulzivní Britové jim báječně padli do noty. Na rozdíl od řady dalších kapel, které kladou důraz spíše na přepis hlučně garážových vlivů 60. až 80. let, Black Doldrums se uchýlilo až do snivě gotických končin, které křížili se shoegaze estetikou. Trojice ve své výlučné cestě pokračuje i na letošním druhém dlouhohrajícím pokračování. Album posluchače vtahuje do hry temným otvírákem Hideaway, který připomíná noční jízdu po dálnici. Následující Dying For You přiostřuje atmosféru a přináší syrovou energii s postpunkovým nápřahem. Jisté projasnění v duchu tvorby The Smiths přináší klipovka Summer Breeze. Nový baskytarista Daniel Armstrong přináší do kapely zajímavý impuls v podobě nečekaně snivých basových linek, které skvěle doplňují jak Gibbardovu kytaru, tak úsporné bicí Sophie Landers. Black Doldrums působí na letošním albu výrazně sehraněji. Právě ve chvílích, kdy nás zvuk zcela pohltí, kapela přichází hned s několika výjimečnými momenty. Jeden z nich přichází v působivé, původně odsekávaně minimalistické In Silence, kterou projasňuje nečekaně melodická klávesová linka. Silný moment přichystala kapela na závěr díky skladbě Modern Times. Jako by se na pódiu spojili postpunkoví klasici Joy Division, gotičtí elegáni The Mission a krautrockem ovlivnění souputníci The KVB. Black Doldrums dokážou vzdát hold svým inspiračním zdrojům a zároveň znít aktuálně. Oproti raným EP, charakteristickým vrstvením kytar, našli nový prostor k objevování, který nachází krásu v křehkosti a sílu v pozitivitě skryté pod jejich chladným, ale bohatým zvukem.
BLACK DOLDRUMS: In Limerence
