DANIEL AVERY AND ALESSANDRO CORTINI: Illusion Of Time

Phantasy/PIAS, 2020, 43:45

Album Illusion of Time je výsledek několikaleté spolupráce mezi techno producentem a DJem Danielem Averym a mistrem analogové syntézy Alessandro Cortinim (jinak též členem Nine Inch Nails). Oba muzikanti začali nejprve spolupracovat na dálku a první ukázky startující spolupráce nabídli před třemi roky v letní festivalové edici na limitovaném singlu. Už na tomto nosiči bylo jasné, že Daniel Avery ustoupil na společných skladbách ze svých tanečních spádů.

Na druhou stranu celá kolekce má podobně melancholické vyznění, které je vlastní dalším nahrávkám Averyho sólového rukopisu. Jen je přetaženo silnou vrstvou hlukově-shoegazeových textur a ovlivněno Cortiniho minimalisticky elektronickým rukopisem. Fanoušci Tima Heckera určitě budou přirovnávat skladby Inside The Ruins nebo Enter Exit atmosféře alba Virgins, příznivci Daniela Lopatina a jeho projektu Oneohtrix Point Never zase budou namítat, že atmosféra pět let starého alba Garden of Delete se blíží pojetí novinky dvojice Avery+Cortini. Temné, industriálně hlučící skladby jsou skvělým kontrapunktem světlejším úsekům alba. Třeba kousku At First Sight nebo titulní kompozici, které mohou evokovat jemný optimismus prvních desek M83. Illusion of Time je především ambientní deskou. Kolekcí schopnou evokovat silné nálady a vytvářet uhrančivé proměnlivé vnitřní obrazy.

Návštěvníci loňského vystoupení italského elektronického experimentátora ve smíchovské sokolovně mají ještě na paměti, že Cortini dokáže tvárně pracovat s hlukem dlouhé minuty bez toho, aby ztrácel pozornost posluchačů. Spolupráce s Averym dodává jeho jedinečnému rukopisu melodickou nadstavbu, kterou jeho sólové nahrávky postrádají. I z toho důvodu můžeme vzít spolupráci za vhodný vstupní materiál do světa obou muzikantů. Do světa, kde prim hrají neotřelé aranžérské konstelace s postupně budovaným vnitřním světem. Světem, který dokáže alespoň po omezený čas posluchače vytrhnout z každodenního hektického běhu.

 

 

Napsat komentář