LYCIA: In Flickers

V letošním roce slaví projekt Lycia třicet let fungování. Darkwave pojem severoamerického kontinentu si ho připomíná nejlepším možným způsobem, to znamená vydáním nové řadové desky In Flickers na labelu svého objevitele –Projekt Records. Navíc Mike VanPortfleet s Tarou Vanflower po letech řady kapely doplnil svými bývalými spoluhráči z devadesátých let, to znamená Davidem Galasem (ten se vrátil už v roce 2013) a Johnem Fairem (ten podpořil kapelu po neuvěřitelných 28 letech!). V loňském roce předcházelo novinku znovuvydání debutu Wake a podobně energickým způsobem zní hned několik položek novinky. Ne že by Lycia v předchozích letech zněla nezajímavě, na nové desce ovšem vysloveně působí jako politá živou vodou. Zatímco desky předchozích dvou dekád měly jednu určující atmosféru, které se všechny položky držely možná až příliš otrocky, In Flickers rozevírá aranžérské nůžky nečekaně do široka.

 

Na jedné straně máme hlučné kytarové mraky, které míří až k začátkům projektu a k shoegaze kořenům kapely (25 Years, Rewrite). Vedle nich In Flickers obsahuje i ztišení v podobě na akustické kytaře postavených skladeb (She, 34 Palms) příbuzných tvorbě kapely ze začátku 21. století. Největším překvapením jsou ale výrazné a zároveň hybné elektronické položky (A Failure, Mist), které jasně prozrazují vliv obou navrátivších se členů kapely. Přitom nejde ani náhodou o přiblížení se populární retro analogově elektronické vlně. Jen přirozené podtržení syntetického elementu, který byl v hudbě Lycia od nepaměti. Zatímco na přelomu milénia tvorba projektu odrážela Mikeovy seriózní problémy s cukrovkou, která pomalu paralyzovala činnost Lycie (na druhou jí dělala, na rozdíl od mnohých, maximálně uvěřitelnou a až bolestně prožitou), nová deska i přes nezbytný temný povlak písniček překypuje pozitivní energií. Ze znovunastartování muzikantské chemie, která přinesla nečekaný vrchol tři dekády trvající kariéry jedinečného projektu.

 

Projekt Rec., 2018, 43:24

 

 

https://www.youtube.com/watch?v=rB3tuOkvoDY

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *