Nenajdeme ho na Wikipedii, přesto poměrně výrazně zasáhlo do podoby posledních dvaceti let populární hudby. Americké vydavatelství Cherrytree Records oslavilo jubileum dvaceti let fungování benefičními koncerty v Los Angeles, plnými velkých jmen, a i současnými kroky nadále potvrzuje, že po dvou dekádách má čich na talenty i schopnost nabízet posluchačům novou vzrušující muziku.
Když Martin Kierszenbaum, syn argentinských rodičů, v roce 2005 zakládal The Cherrytree Music Company, nebyl v hudebním světě žádným nováčkem. Hudbu studoval už od dětství, prošel univerzitami v Michiganu a Los Angeles, hrál v hiphopovém duu Maroon a kariéru dělníka hudebního průmyslu odstartoval v marketingovém a PR oddělení vydavatelství Warner Bros., následně A&M Records. Rychle se vypracoval až na pozici šéfa mezinárodního marketingu molochu Interscope Records, kde pomáhal uvést do světa jména jako t.A.T.u., Nelly Furtado či Black Eyed Peas. Už tehdy proslul instinktem pro netradiční způsoby propagace – třeba když ruské duo t.A.T.u. proslavil v Japonsku skrze intenzivní kampaň v karaoke barech, což následně vedlo k milionovým prodejům dvojice. Jako producent a skladatel se také výrazným způsobem podepsal pod úspěchem debutové desky Lady Gaga. Tento cit pro spojování hudby a trhu napříč žánry i hranicemi si přenesl i do vlastní značky Cherrytree (do angličtiny převedené, původně německé příjmení Kierszenbaum), kterou uvedl na trh v roce 2005.
The Cherrytree Music Company, jehož zásadní součástí je vydavatelství Cherrytree records, od počátku stálo na principu nalézání talentů mimo hlavní proud a nabízení jim tvůrčího prostoru. Samotný příběh Cherrytree začal skromně. Úplně prvním vydaným titulem labelu bylo album Let It Die kanadské zpěvačky Feist, tehdy ještě vzdálené mainstreamové slávě. Už tímto prvním krokem Kierszenbaum naznačil, že jeho cesta povede skrze nová, neokoukaná jména, která dokážou zaujmout svou osobitostí, nikoli konformitou. Následovala spolupráce se švédskou zpěvačkou Robyn, která díky hitu With Every Heartbeat pronikla do širšího povědomí, a s mladou Lady Gaga, jejíž debut The Fame změnil tvář popu i tanečních parketů po celém světě. Postupně se k nim přidali temně rocková partička pro teenagery Tokio Hotel, americké elektropopové kvarteto Far East Movement, hybná dvojice LMFAO, britští kytarovkáři bez kytary Keane, anglická zpěvačka a skladatelka Ellie Goulding, francouzský retropopový vokální objev La Roux, ostrovní taneční duo Disclosure, skotští indie rockeři The Fratellis či už zmínění t.A.T.u. Skladby z katalogu labelu se objevily v kampaních Applu, během ostře sledovaného Super Bowlu i v hollywoodských filmech. Po dvaceti letech fungování vydavatelství se značka může ohlédnout za víc než padesáti miliony prodanými alby, pěti singly na prvním místě americké hitparády Billboard Hot 100 a za katalogem, který zásadně formoval podobu popu, elektroniky i alternativní scény začátku 21. století.
Charakteristickým znakem Cherrytree