Mejdan s Yep Roc

Čtvrtstoletí labelu bez žánrových hranic

Název vydavatelství Yep Roc v Česku mnoha fanouškům na první dobrou nic neřekne. Když se ale připomenou jména jako Chuck Prophet, Paul Weller nebo Gang of Four, o které se label stará, je mnohým jasněji. Vydavatelství, které se pustilo do hlubokých amerických písničkářských tradic s přesahy do mnoha stran, v plném zápřahu připomíná pětadvacet let fungování. Po delší době je čas na hrdou hlasitou oslavu se spoustou výročních specialit!

Posledních plus mínus pětadvacet let bylo pro hudební průmysl přinejmenším zvláštní dobou. V roce 1999 se objevil Napster a spolu s dalšími službami pro online sdílení souborů zcela změnil způsob, jakým posloucháme hudbu. A – možná nejvýrazněji – peněžní hodnotu, kterou jí přikládáme. Od té doby je ekonomika hudebních vydavatelství napjatá a čím dál vlivnější streamovací služby jako Spotify nám daly další způsob, jak se vyhnout nákupu hudby. Jinými slovy, toto není ideální čas vlastnit a provozovat nahrávací společnost. V takto nastavené době je potřeba pro vedení vydavatelství důvtip a vytrvalost. A obého má dvojice zakladatelů Yep Roc Records Glenn Dicker a Tor Hansen na rozdávání. „Věci se v posledních dvou dekádách dramaticky změnily,“ přiznal před lety v rozhovoru pro portál Paste Glenn Dicker. „Došlo k posunu směrem k větší spotřebitelské kontrole nad způsobem, jakým se konzumuje hudba, což z pohledu hudebního fanouška není špatná věc. Znamená to ale, že jako nahrávací společnost se musíme i nadále přizpůsobovat a být schopni vyhovět požadavkům posluchačů. Zdroje příjmů se rozdrobily do více směrů a o všechny se musíme starat. Ať už jde o vinyly, CDčka, digitální stahování nebo streamování. Všechny tyto kanály jsou dnes důležité, což v začátcích fungování vydavatelství nebylo,“ vypočítává Dicker.

Čtvrtstoletí labelu bez žánrových hranic

Název vydavatelství Yep . . .

Tento článek je dostupný předplatitelům UNI magazínu

Přidat komentář