MIEN: Miien

Fuzz Club, 2025, 45:05

Znáte ten vtip, jak se sejdou členové kapel Black Angels, The Horrors, The Earliest a Elephant Stone a začnou spolu jamovat? Jenže tohle žádný vtip nebyl a Alex Maas, John Mark Lapham, Rishi Dhir a Tom Furse se opravdu sešli a výsledkem srážky byla v roce 2018 debutová bezejmenná deska. Ta potěšila především fanoušky psychedelie a krautrocku. Po sedmi letech se skupina hlásí s dlouhohrajícím pokračováním, kdy pouze Toma vystřídal na bubenické sesli Robb Kidd z Golden Dawn Arkestra. Původní minimalisticky motorické směřování můžeme brát za základní výchozí bod, druhá deska se ale stylově rozlézá hned několika směry. Aby ne, když si uvědomíme, z jakého zázemí jednotliví členové pochází. Dhirova kapela Elephant Stone hraje tradiční indickou hudbu a pop 60. let, bubeník Robb Kidd s Golden Dawn Arkestra se věnuje odkazu Sun Ra, a producent John Mark Lapham je členem angloamerické folk-psych-elektronické kapely The Earlies. Pánové strávili společně ve studiu pouze tři dny, aby zbytek tvůrčího procesu probíhal distančně. Jednotliví členové vhazovali do společného kotlíku rytmické smyčky, groovy nebo vokální fráze, každý člen k nim pak začal přidávat jednotlivé vrstvy, aby Lapham pak vše spojil dohromady svým producentským rukopisem. Zatímco přímočarý úvod v podobě klipovky Evil People ještě odkazuje k sedm let starému debutu, už třetí Silent Golden, a především následující Mirror rozvolňují přísný rukopis směrem k výrazně prosvětlenější atmosféře, která si i v této poloze udržuje retrofuturistickou tvář. Vedle toho nám kvarteto psychedelicky přímočaře vlčí v Counterbalance, v baladě How Could You Run se střetneme s partičkou indickou pištců, zatímco Slipping Away dá vzpomenout na dnes pozapomenuté Spacemen 3. Závěrečná Morning Echo je pak setkáním Primal Scream vzor Screamedelica s podobně zasněným, v syntezátorech zachumlaným Beckem. Mien připravili pro posluchače výrazně barevnější hudební dobrodružství, které i přes řadu odskoků funguje jako celek a může bavit mnohem širší množinu posluchačů než jen krautrockové revivalisty.

Přidat komentář