OTTO HEJNIC TRIO: Beauties

Mám v dobré paměti někdejší zjazzované probírky šlágrů na elpíčkách většinou s dívčím obličejem, jejichž cílem bylo přilákat širší obecenstvo k menšinovému žánru. O cosi podobného se po letech zřejmě snaží bubeník Otto Hejnic se členy svého tria, kontrabasistou Josefem Fečem a pianistou Ondrejem Krajňákem na CD Beauties, nahraném v srpnu 2018 ve studiu Svárov. Jenom ta ambaláž je nadbytečně střídmá. Zato disk je přímo přehitován. Posuďte sami. Twin Peaks Laura Palmer od Angela Badalamentiho na posluchače vyklusá připomínkou zapeklitostního seriálu, bravurně vyvolá poběsilou náladu, pohasíná a znovu excituje děj.

 

Limelight Charlieho Chaplina nemusí nic vynacházet, stačí, když se trefí do nabízivého (podbízivého?) podání a vše je v cajku. Four Brothers Jimmyho Giuffra je nastraživá rychlovka se sólem bicích, briskní a výmluvná. Love Me Tender Georga R. Poultona dojímá praznámou melodií, těží z hotového, aniž do ní letmé pořvávání vnese kýženou humornou notu. Black Orpheus Luize Bonfá s ohrwurmovským klavírem, pochlebujícími bicími a provažující basou si zaokolkuje, Krajňák se pokusí o aktérské „vytržení“, ale spíše než o efekt tu jde o afekt. You Look Good to Me Waltera Donaldsona je vydůrazněně chytlavostní, melodie se zavčasu jasně vyloupne, aby zasáhla cíl. Winnetou II od Martina Böttchera připomene kousek filmové indiánštiny a samozřejmě nemohou chybět Umbrellas of Cherbourg Michela Legranda, ve kterých věru paraplíčkově muzikanti střídají zdrženlivost i zafofrovanost, aby zajistili několikerou návratnost melodie. Chaplinovo Smile už se na závěr jenom pousmívá, pohledně i ohledně. To vše zaranžováno a doimprovizováno (na úrovni, byť v některých pasážích až notoricky shodné s něčím, co už jsme někde slyšeli) i prosólováno bez časového skrblení, cílem je vzbudit příjemnou náladu, až požitek, a všechny ty hitové lahůdky jsou brilantně využity, nikoli zneužity. Že nám to může spíše připomínat vystoupení v nějaké hotelové či lázeňské hale? Ale o tom to je, milánkové.

 

 

Hevhetia, 2018, 58:45

 

 

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *