Aabzu, Phylr: The Shape Of Lost Things

11_06_The_shapePolský label Simple Logic má na svém kontě už několik desítek nosičů v CD-R podobě. Split albem THE SHAPE OF LOST THINGS (Simple Logic, 2006, 61:04) vstupuje do vyšší úrovně reprezentované lisovanými stříbrnými kotoučky. Důvěra byla vložena do rukou domácí dvojice Aabzu (Łukasz ,Zenial‘ Szałankiewicz, Maciej Szymczuk) a amerického hudebního univerzála-solitéra Jima Colemana alias Phylr. Úhlavním polem obou aktérů je nezávislá elektronika ve své niternější poloze. Aabzu může být nabízena jako dobrý prototyp laptopových umělců, využívajících většinu triků tzv. click’n’cut scény. Základem rytmiky jsou lupance přeskakujících CDček, střídmý elektronický doprovod je veden spíše v rovině atmosférických hluků bez přehnaných melodických orgií. Sem tam je sound osmi příspěvků osvěžen vpády hostujících muzikantů (saxofon, klarinet, dámský vokál). Ruku na srdce, nic víc než solidní žánrový průměr. Zajímavější částí alba je jeho druhá polovina, jež má na svědomí muzikant s velezajímavou minulostí drsného rockera. Ano, Jim Coleman celých sedm let vedl vyhlášenou hardcoreovou smečku Cop Shoot Cop a na jejich čtyři alba a především na věhlasné, energií natřískané koncerty nedají ještě dnes, deset let od rozpadu formace, fanoušci tohoto žánru dopustit. Dnes Coleman působí sólově pod hlavičkou projektu Phylr a rockovou neučesanost vyměnil za elegantní, v základu elektronickou instrumentální hudbu, plnou volných plání, připravených pro individuální imaginaci samotného posluchače. V rámci možností barevný sound osciluje od hlukových psychedelických mlhovin přes nezbytnou indie-elektroniku až k hiphopovým náznakům. Kytara se mihne pouze v závěrečné Upstate. Není divu, že se Coleman stal v poslední době vyhledávaným filmovým skladatelem.