Ai Records: Sampler 06 Quality Electronic Music; Suburb: Label Sampler

3_quality_electronicIndie-elektroniku vycházející z kořenů IDM (čti intelligent dance music) generace muzikantů dnes již můžeme zařadit mezi sestavu hudebních odnoží, které stojí mimo hlavní proud soudobé populární hudby. Přesto má tak silně vyvinuté podhoubí (umělci, vydavatelé, promotéři, informační toky a hlavně fanoušci), že se nemusí obávat o svoji další existenci. Dvě kompilace vyšlé v loňském roce na britských ostrovech to jen potvrzují.
Začneme s vydavatelstvím Ai Records a jeho kompilací SAMPLER 06: QUALITY ELECTRONIC MUSIC (Ai Records, 2006, 44:37). Pokud máme o nějakém indie-elektronickém labelu hovořit jako o subjektu hladovějícímpo nových jménech na hudební scéně, tak Ai je jasným prototypem a adeptem na vítězný vavřín. Tentokrát se na kompilaci usmálo štěstí na osmici projektů, v níž převažují domácí UK naděje doplněné o dvojici z Francie (Tomcats In Tokyo), solitéra z Ruska (Sensiva) a amerického Michiganu (Moonjean). Klasickou laptopovou indie-elektroniku ve středních tempech (Sensiva, Datasette) doplňují odbočky k detroitskému technu (Rootsix), glitchovým sólům (Tomcats In Tokyo), ale také poloakustické folkárně (Moonjean). Prostě výběrovka slibující mnohé.
Podobně stroze jako předchozí kompilace se jmenuje i následující deska nového vydavetelství Suburb. The Record LabelLABEL SAMPLER (Suburb.The Record Label, 2006, 69:39). To se spojilo s dalšími vydavatelstvími (Expanding Rec., Seed Rec., Highpoint Lowlife, Ai Rec. a další) a pod heslem „společně se to lépe táhne“ založili střešní organizaci-křižovatku London Electric tlačící projekty všech subjektů aktivněji k širší veřejnosti. Zpátky ale k sampleru. Obalen je z obou stran Enovskou ambientní zasněností projektů Immovable Object a Nameless jako slupkou, pod níž je masitější dužina rytmičtějších fláků. Z tradičního základního pocitu čerpajícího z odkazu kapel Boads Od Canada, Aphex Twin nebo Autechre prcháme do všech stran. Jednou si zakoketujeme s hiphopem (Buddy Peace), podruhé s módním dub-stepem (11t1) a potřetí zase s neprostupnými matematicko-rytmickými houštinami (Blamstrain). Nálada střídá náladu a hodina a kus je v tahu. A přitom jsme celou dobu poslouchali jen solitéry za laptopem!

Přidat komentář