Asi Mina: Wszystko mam! Tolko gdzie? / Have All! But Where?

„Ráda bych vám vyprávěla příběh Asi – matky, manželky, sestry, švagrové, dcery, snachy, učitelky, ženy, kamarádky, sousedky… tralalalala.“ Takto charakterizuje na obalu záměr alba WSZYSTKO MAM! TOLKO GDZIE? / HAVE ALL! BUT WHERE? (Mik Musik!, 2006, 45:15) autorka Asia Bronisłavska alias Asi Mina. Téměř každý si alespoň chvíli ve svém dosavadním životě psal svůj deník, málokoho však napadlo dát mu podobu písniček. Navíc v podání Asi se nedočkáme folkové zpovědi, ale ve spolupráci s mnoha hosty se nám dostane akusticko-elektronické žně rozkročené od sólového přemítání s kytarou v ruce až k abstraktním kolážím v produkci šéfa vydavatelství Wojt3ka Kucharczyka. Vším tím mumrajem se vine červená nit autorčina vokálu spojená s intimitou všech skladeb podtrhující niterné vyznění alba. Každá skladba si žádá své a tak Trudno,Koda/Oh Well,Coda byla natočena v lese, Dressing/Opatrunek, pojednávající o pocitech v letadle, pak ve stísněné místnůstce… a takto bychom mohli přibližovat i dalších dvanáct položek, jež tvoří playlist alba. Nebyla by to Asia, učitelka pracující s dětmi již více než deset let, aby se dětský sbor neobjevil hned na několika místech CD (logicky se zde nabízí paralela s Petrem Niklem a Lakomými Barkami). Wojt3k, Asin bratr, pak infikuje akustickou změť svou splašenou, přesto komorní elektronikou, sloužící stejně jako akustika textové výpovědi. Výpovědi veskrze pozitivní až veselé, s jedinou výjimkou úvodní Kiss Me Quick, pojednávající o mladé dívce s rakovinným nádorem a tričkem stejného názvu. Jak sama Asia k albu dodává: „Toto album je jistý druh dokumentu, jenž se nesnaží tvářit, že je vše krásné a dokonalé. Mým cílem bylo poctivě předat do písní pocity, možná i proto deska vznikala téměř čtyři roky. Klid vždy doprovází chaos. A to nejen v častých chvílích, kdy zuřivě dobývám řinčící mobil z batohu s výkřikem – mám ho, ale kde?!“ Odvážná a kvalitní práce, dodává k tomu recenzent.