The Soil Bleeds Black: Alchemie

3_the_soilJásavou dekádu s nadvládou taneční subkultury, hip-hopu a funku máme úspěšně za sebou. Přicházejí temnější roky ideově podpořené ne zrovna veselými událostmi v celém světě. Na výsluní se dere odkaz rocku poloviny osmdesátých let a o gotické vlně se diskutuje i na CNN. Neznamená to pouze vznik zástupu následovníků odkazu Sisters Of Mercy, ale pozornosti se dostává i historické gotické hudbě jdoucí ruku v ruce s fantasy boomem poslední doby. Podobně exoticky jako peruánské party v blízkosti pražských stanic metra musí působit trojice z americké Virginie The Soil Bleeds Black se svojí hudbou starší než samotná moderní americká kultura. Jednovaječná dvojčata Mark a Michael Riddickové nemají pouze tento hudební projekt (spolu se zpěvačkou Eugenií Wallace), ale na rozdíl od Hexentanz nebo 15 Delights Of Dionysus, jež pulsují temnějšími, ambientně industriálními vizemi, je jejich hudba pro The Soil Bleeds Black primárně ovlivněna fascinací středověkem a jeho hudbou, převážně v akustickém provedení. Album ALCHEMIE (The Fossil Dungeon/HORUS CyclicDaemon, 2006, 43:22) je třetí dlouhohrající deskou, zastihující trio obklopené horou tradičních nástrojů (tamburína, bubínky, harfa, píšťaly, cimbál, flétny, akustická kytara). S drobnými syntetickými přihrávkami rozehrávají nové autorské příběhy prodchnuté gotickým smyslem pro eleganci, krásu a tajemno. Nečekejme žádné berličky v podobě bratříčkování s rockem (In Extremo) nebo elektronikou (Qntal). Trojice se v maximální míře drží akustických aranží, které můžeme směle postavit vedle Saltarella Dead Can Dance nebo pseudosaských dumek The Moon Lay Hidden Beneath A Cloud. Album původně vyšlo v roce 1999, ale díky krachu anglického vydavatele se stalo již delší dobu nesehnatelnou vzácností. Reedice s trojicí bonusových skladeb je tedy novou šancí naplno nasát atmosféru mnoho generací zpět, kdy dobývání, nevysvětlitelné záhady, epidemie nákaz, stále pevně zakořeněné pohanství a další nezbytné atributy určovaly každodenní ráz života tehdejších obyvatel Evropy.

Jásavou dekádu s nadvládou taneční
subkultury, hip-hopu a funku máme
úspěšně za sebou. Přicházejí temnější
roky ideově podpořené ne zrovna
veselými událostmi v celém světě. Na
výsluní se dere odkaz rocku poloviny
osmdesátých let a o gotické vlně se diskutuje
i na CNN. Neznamená to pouze
vznik zástupu následovníků odkazu Sisters
Of Mercy, ale pozornosti se dostává
i historické gotické hudbě jdoucí
ruku v ruce s fantasy boomem poslední
doby. Podobně exoticky jako peruánské
party v blízkosti pražských stanic metra
musí působit trojice z americké Virginie
The Soil Bleeds Black se svojí
hudbou starší než samotná moderní
americká kultura. Jednovaječná dvojčata
Mark a Michael Riddickové nemají
pouze tento hudební projekt (spolu
se zpěvačkou Eugenií Wallace), ale
na rozdíl od Hexentanz nebo 15 Delights
Of Dionysus, jež pulsují temnějšími,
ambientně industriálními vizemi, je
jejich hudba pro The Soil Bleeds Black
primárně ovlivněna fascinací středověkem
a jeho hudbou, převážně v akustickém
provedení. Album ALCHEMIE
(The Fossil Dungeon/HORUS CyclicDaemon,
2006, 43:22) je třetí dlouhohrající
deskou, zastihující trio obklopené horou
tradičních nástrojů (tamburína, bubínky,
harfa, píšťaly, cimbál, flétny, akustická
kytara). S drobnými syntetickými
přihrávkami rozehrávají nové autorské
příběhy prodchnuté gotickým smyslem
pro eleganci, krásu a tajemno. Nečekejme
žádné berličky v podobě bratříčkování
s rockem (In Extremo) nebo
elektronikou (Qntal). Trojice se v maximální
míře drží akustických aranží, které
můžeme směle postavit vedle Saltarella
Dead Can Dance nebo pseudosaských
dumek The Moon Lay Hidden Beneath
A Cloud. Album původně vyšlo v roce
1999, ale díky krachu anglického vydavatele
se stalo již delší dobu nesehnatelnou
vzácností. Reedice s trojicí bonusových
skladeb je tedy novou šancí
naplno nasát atmosféru mnoho generací
zpět, kdy dobývání, nevysvětlitelné
záhady, epidemie nákaz, stále pevně
zakořeněné pohanství a další nezbytné
atributy určovaly každodenní ráz života
tehdejších obyvatel Evropy.

Přidat komentář