Slow Reels: Farewell Islands

Morr Music, 2020, 39:45

Bylo asi jen otázkou času, kdy se kroky obou hudebníků a vydavatelů sejdou na jedné nahrávce. Vzpomeňme na jejich vydařený společný večer před dvěma roky na Spectaculare festivalu. Ian Hawgood je šéf labelu Home Normal, který označuje jako útočiště pro „minimalisticky organickou“ hudbu. Sám je pak znám svým jedinečným rukopisem postaveným na užití dlouhých páskových smyček. James Murray je oproti tomu hlavou vydavatelství Slowcraft Records, též věnovaného tiché, minimalistické muzice. Sám jako multiinstrumentalista pak staví své nahrávky na kombinaci zvuků elektroniky, kytar a klavíru. Je logické, že pod hlavičkou společného projektu Slow Reels dojde k protnutí obou rukopisů. Výsledkem společné práce na letošním debutu jsou čtyři dlouhé instrumentální kompozice.

Smyčky plné jemného praskotu a analogového hluku primárně vzešly z užití starého, částečně rozbitého magnetofonu Akai (pár dní po nahrávání se odebral do křemíkového nebe), které následně James opentlil svými dohrávkami. Dvojice se tak vyhnula nebezpečí příliš vypulírovaného new age zvuku svých hudebních zamyšlení. Výsledek desky Farewell Islands se spíše přibližuje legendárnímu albu On Land Briana Ena, které také zvědavě, po krylovsku „rylo držkou v zemi“. Ne z pocitu rezignace, ale spíše ze zájmu o bohatý mikrosvět, který pučí v půdě pod našima nohama. Na druhou stranu duo nechtělo jít ve šlépějích Franciska Lópeze, který pouze minimálně upravuje nachytané polní nahrávky. Muzikanti odvedli ve skladbách s až nečekanou gradací (nejslyšitelněji ve dvanáctiminutové Shona) obrovské penzum práce, aby vyvážili přirozenou atmosféru podkladů s vlastními hudebními nápady. Dvojice album nepodepsala jako kooperaci Iana Hawgooda + Jamese Murraye, ale pod společným jménem Slow Reels. Pokud to znamená, že duo má v plánu spolupracovat i v budoucnu, můžeme se díky podařenému debutu Farewell Islands na co těšit.

 

Přidat komentář