THE HOMESICK: The Big Exercise

Seznam vydaných nosičů labelu Sub Pop v poslední době plní až překvapivě velké množství evropských interpretů. Posledními nováčky jsou Holanďané The Homesick, kteří se prezentují lehkým, přesto nesmírně rafinovaným rockem druhé desky.

 

Trojice, kterou tvoří Elias Elgersma (kytara), Jaap Van der Velde (basa) a Erik Woudwijk (bicí), je rockovější variantou tvorby našich Bratrů Ebenů. I oni rádi tvoří jednoduše znějící písničky složitěji než zbytek hudebního pelotonu. Navíc se snahou o výrazně rockovější, povětšinou ale stále nesmírně průzračné vyznění. Barokní pop, neopsychedelie a k tomu ještě minimalismus postpunku?

 

Všechny tyto ingredience jsou součástí desítky kompozic tvořících recenzované album. Díky andělským vícehlasům a táhlým základním melodiím v kontrastu s neustále se proměňujícím doprovodem, přijdou na mysl Animal Collective nebo maximálně promyšlení Field Music nadopovaní mladistvým nadšením raných The Stone Roses. Až chorobně pozitivní energie sálající z druhé řadovky Holanďanů, je základním poznávacím znamením The Big Exercise. Písničky našly svůj tvar na desítkách štací před nástupem do studia.

 

Členové kapely tak už v základu ozkoušené, rafinované skladby prošpikovali linkami klavíru, smyčců i dechových nástrojů. Vždy ale tak decentně, že jednotlivým kompozicím nehodili ve spěšném rozběhu klacky pod nohy. Trojice v promo materiálech přiznává velkou inspiraci albem Dolmen Music od Meredith Monk, stejně tak pozdější tvorbou Scotta Walkera. Není pak divu, že Jaap Van der Velde hovoří o tvorbě The Homesick jako o popu, i když taková Children‘s Day je postavena částečně na intenzivních kytarových stěnách a závěrečná Male Bonding je rytmický rébus pro nejlepší mathrockery doplněný v refrénech řvanými vokály. I přes tuto živelnost nelze skladbám nepřiznat až popovou přitažlivost. Sub Pop znovu potvrdil, že i po letech neztratil nos na zajímavé objevy hudební scény bez ohledu na žánry. Nová deska The Homesick je toho zářným příkladem.

 

Sub Pop/PIAS, 2020, 40:07

 

 

 

 

 

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *