Méně známá ilustrátorská poloha všeuměla Františka Skály je nám představena v chronologickém uspořádání počínaje druhým patrem Domu U Kamenného zvonu. Setkáváme se nejprve s autorovou mladickou tvorbou ze 70. let v podobě dalíovských olejomaleb, které předznamenaly jeho pozdější ilustrátorskou virtuozitu. Vstupujeme do pavučiny světa, který obestoupí všechny naše smysly a začne rozeznívat dávno zapomenuté melodie, ozvěny kouzelného světa našeho dětství. Už tyto rané obrazy nesou pevné rysy autorského rukopisu, které vibrují Skálovým dílem dodnes: smysl pro poetický detail, humorný nádech, výjimečná řemeslná zdatnost, materiálová invence, hravost a obratnost v modelování silné atmosféry.
 Výstava je maximálně přístupná široké veřejnosti včetně dětského diváka, na kterého také cílí. Ani dospělý se ale nudit nebude. Četnost Skálou ilustrovaných publikací, zejména pohádek, je překvapivá. V období totality se ilustrací dokázal s přehledem živit a zároveň do ztvárňovaných příběhů propisovat kritického ducha sobě vlastního a vkládat satirické šifry na vrub režimu. Díky tomu, že dnes ho živí především volné umění, mohl si dovolit i dlouhodobé, časově náročné projekty, jako jsou ve výstavě zastoupené autorské knihy, například foto-komiksy s příběhy Cílka a Lídy, jejichž scény, aktéry i veškerou produkci Skála kompletně obsáhl sám.
Výstava je maximálně přístupná široké veřejnosti včetně dětského diváka, na kterého také cílí. Ani dospělý se ale nudit nebude. Četnost Skálou ilustrovaných publikací, zejména pohádek, je překvapivá. V období totality se ilustrací dokázal s přehledem živit a zároveň do ztvárňovaných příběhů propisovat kritického ducha sobě vlastního a vkládat satirické šifry na vrub režimu. Díky tomu, že dnes ho živí především volné umění, mohl si dovolit i dlouhodobé, časově náročné projekty, jako jsou ve výstavě zastoupené autorské knihy, například foto-komiksy s příběhy Cílka a Lídy, jejichž scény, aktéry i veškerou produkci Skála kompletně obsáhl sám.
 

