Jako blesk z čistého nebe musela na olomouckou veřejnost zapůsobit funkcionalistická vila, kterou po svém příchodu do Olomouce v roce 1936 pro místního podnikatele S. Nakládala realizoval mladý a talentovaný architekt Lubomír Šlapeta (1908 –1983). Velkoobchodník se sladem a majitel sladovny v nedalekém Grygově Stanislav Nakládal se s tvorbou Lubomíra Šlapety, žáka známé wroclawské Akademie seznámil prostřednictvím reprodukcí jeho díla v tehdy populárním časopisu Eva. Stavba, dokončená v roce 1936, náležela k architektově skupině náročně koncipovaných, individuálně řešených vil pro středně a výše situovanou klientelu, která dbala na reprezentační zřetel svých rodinných sídel a jejichž řešení se bratři Šlapetové věnovali od počátku třicátých let. V řadě, kterou charakterizuje vedle bílého průčelí rovněž dvojdílná, symetrická dispozice se zimní zahradou, byla ale stavbou poslední. Jistou paralelu můžeme spatřovat ve vile JUDr. A. Macourka v dnešním Frýdku -Místku z let 1932 –1933, či v opavském domě právníka R. Hesse z let 1934 –1935. V obou případech architekt proťal grafi cky pojednané průčelí domu, vztyčeného na vysoké cihelné podezdívce, pásovým oknem s vídeňským detailem rámu v líci. Rovněž u Nakládalovy vily Šlapeta
zastínil vstupní dveře subtilní železobetonovou markýzou, propůjčující jinak dvojrozměrné hlavní frontě stavby prvek alespoň minimální plasticity, čímž jako by potvrdil Le Corbusierův výrok, že architektura je fantastická hra světla a stínů. Přesto jistou změnu olomoucká vila oproti svým předchůdcům zaznamenala. Obytný prostor již není vložen do jediného kvadratického tělesa, nýbrž do dvojice asymetrických, prolínajících se bílých krabic. Kompozice spočívající v průniku dvou kubusů architektovi umožnila rozehrát v přízemí velkorysý obytný prostor s halou, jídelnou a zimní zahradou. Jeho vizuální účinek umocnil použitím ušlechtilých materiálů a posuvných příček, poskytujících množství průhledů napříč jednotlivými místnostmi. Patro ovšem koncipoval o poznání skromněji. Kolem menší schodišťové haly rozvinul trojici ložnic, z nichž dvě spojil s rozlehlou terasou.
Foto Sbírka architektury Muzea umění Olomouc