BAND OF HEYSEK: I’m Glad I Met You

Ačkoliv Jan Švihálek vyprávěl loni editorovi v rubrice Z přízemí, že „cesta do severního Mississippi mě hrozně nakopla, ale moji představu o tom, jak má BoH znít, nijak zásadně neovlivnila“, a určitě si vědomě nepřibarvoval vlastní pocity, mezi alby Shovel & Mattock (zachyceno v únoru 2017) a po oné cestě natočeným I’m Glad I Met You je cítit hodně velký posun ve stylu. Jako kdyby se ona přímá, byť nezapíraným moravanstvím přetavená inspirace autentickým zážitkem dostala muzice mnohem hlouběji „do kostí“. Nemůžu si pomoci, ale zatímco Lopatou & krumpáčem se kutalo do bluesového odkazu tak nějak dost podobným stylem, jaký už na přelomu 60. a 70. let dokonale riffově okopal nejen ostrovní hard rock, nyní už lze opravdu slyšet proklamované (zdejší, osobní, přitom opět slyšitelně upřímné) rozvedení vlivu nařvaného, rytmicky výrazně tlakového North Mississippi Hill blues (či Hill Country blues, chcete-li). Pochopitelně v autorských Švihálkových písních s osobními texty a atmosférou „blbé doby“ zdejší výroby. Sympatický posun.

 

 

Jestli se do syrovosti nahrávky promítlo natáčení v podmínkách deštěm bičované roubenky v Orlických horách, netuším, ale sound se opravdu podařilo působivě nabudit. Hned úvodní boogie Donʼt Break It Down nasadí přesvědčivý tah. O další velký vklad se postaral čtvrtý muzikant, klávesista (a taktéž pan profesor sarajevské Hudební akademie) Omer Blentić, který se k základnímu power triu příležitostně přidává. Na hammondky umí i hodně netradicionalisticky, slyšme funkčně disharmonické, náladotvorné, znervózňující vyhrávky i sólo v Talkinʼ To My Devil. Skvělý je však i v tradičnějších postupech, výborné je elektrické piano v Truck.

 

Aby nebylo dobrých zpráv málo, letos v létě se BoH vydali do oblasti Hill Country znovu. Nejen, že si zahráli na lokální scénu oslavujícím festivalu North Mississippi Hill Country Picnic, ale také zaskočili do nahrávacího studia s Kennym Brownem či R. L. Boycem. Což slibuje další „echtovní“ titul.

 

Indies Scope, 2019, 48:58

 

 

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *