 Zajímalo by mě, jak by na hudbu britské čtveřice Get the Blessing reagovali zastánci striktně melodické tradiční jazzové školy typu Branforda Marsalise. Progresivní  Angličané si totiž s žánry hlavu nelámou , pracují s groovy a rytmem, jejich jazz je tvárný, ale současně tvrdí, že v kapele mají čtyři melodické nástroje – saxofon, trubku, baskytaru a bicí (!). Jakkoli je třeba takové označení v případě bubnů brát s nadsázkou (skutečně melodické údery v úvodu skladby The Second Third jsou spíše výjimkou), například basu Jim Barr od první skladby If It Can It Will skutečně jako navýsost melodický nástroj používá. Naopak i dechy, když je to vhodné, hrají rytmickou roli nebo suplují chybějící harmonické nástroje.
Zajímalo by mě, jak by na hudbu britské čtveřice Get the Blessing reagovali zastánci striktně melodické tradiční jazzové školy typu Branforda Marsalise. Progresivní  Angličané si totiž s žánry hlavu nelámou , pracují s groovy a rytmem, jejich jazz je tvárný, ale současně tvrdí, že v kapele mají čtyři melodické nástroje – saxofon, trubku, baskytaru a bicí (!). Jakkoli je třeba takové označení v případě bubnů brát s nadsázkou (skutečně melodické údery v úvodu skladby The Second Third jsou spíše výjimkou), například basu Jim Barr od první skladby If It Can It Will skutečně jako navýsost melodický nástroj používá. Naopak i dechy, když je to vhodné, hrají rytmickou roli nebo suplují chybějící harmonické nástroje.
Get the Blessing fungují téměř dvacet let a jsou důležitou součástí bristolské hudební scény. Basista Jim Barr a bubeník Clive Deamer hráli v Portishead, druhý z nich navíc i v Radiohead, a do jazzové formace tím pádem vnášejí zajímavé inspirace. Současně však berou své zkušenosti z triphopové scény jako něco, čemu se v Get the Blessing cíleně vyhýbají. „Co nejvíce se vzdálit od pevných metronomických struktur té hudby a tvořit něco velmi organického a lidského,“ popisují svůj cíl a jejich hudba na albu Bristopia skutečně zní – při vší syrovosti a zaměření na výrazné rytmické vzorce a industriální momenty – i lidsky a hřejivě.
Více než z triphopu nebo z alternativního rocku Get the Blessing čerpají z free jazzu, respektive z toho jeho proudu, který do značné míry stojí na volné improvizaci, ale současně pracuje s melodií jako nosným prvkem. Jako ke svému velkému vzoru se pánové hlásí k Ornettu Colemanovi, jehož hudbu zpočátku přímo hráli. Dnes vytvářejí svébytné hudební obrazy, jejichž prostřednictvím popisují například náladu svého milovaného i proklínaného města – proto název Bristopia. To album je však inspirativní i pro člověka, který šesté největší město Anglie nikdy nenavštívil.
Kartel Music Group, 2018, 46:56
 
