HOWE GELB: Gathered

Howe Gelb je stále příjemně hyperaktivní. Sotva obnovil k plné energii kapelu Giant Sand, vydal další sólové album. Od samostatné prvotiny z roku 1991 už dvacáté čtvrté, přitom ve stejném období stihl i přes dvacet kousků s Giant Sand (nepočítaje předchozí diskografii) a další tituly se skupinami Arizona Amp And Alternator, The Band Of Blacky Ranchette či OP8. Nevaří přitom z vody, i když Gathered působí tak trochu jako chlubení se různými disciplínami, jaké ovládá. Nebo souhrn kousků, které přebyly z jiných projektů, ale jsou natolik dobré, že by byla škoda zahodit je.

 

Gelb střídá na Gathered hned kolik stylů. Folkové písničkářství s akustickou kytarou, jako v případě titulní písně, Steadfast či On The Fence s hostujícími irskými The Lost Brothers. Trčí z celku už lo-fi estetikou nahrávky. Dále částečně recykluje tradičním popem a meziválečným jazzem ovlivněné autorské ohlasy či „pseudo-standardy“ v duchu předchozích alb Future Standards a Further Standards: All You Need To Know (verze z Further Standars je samozřejmě odlišná), My Little World nebo Not The End Of The World, kde se v duetu přidává dánská herečka a zpěvačka Anna Karina, ta od Godarda, pro kterou psával i Gainsbourg. Na trubku tu stylově dusítkově čaruje francouzský jazzman Stéphane Belmondo (Omar Sosa, Jacky Terrasson). Najdeme tu ovšem i jeden standard skutečný. Manciniho filmovou melodii Moon River, kterou nechal Gelb nazpívat, sice poněkud falešně, ale mile, svoji dceru Talulu. K tomu třeba country instrumentálku The Open Road, kusy alt-countryové či folk-rockové... A navíc dva covery, zařazené z pietních důvodů: Nočně barovou Storyteller od Texasana českoněmeckého původu Rainera Ptacka, někdejšího člena Giant Sand. A jako poctu dalšímu zesnulému A Thousand Kisses Deep od Leonarda Cohena, kde Gelbovi přizvukuje písničkář M. Ward.

Všehochuť? Od kohokoliv jiného by podobná „bonboniéra“ z čokolády, uzenin a zdravého rybího tuku působila projímavě. Gelb ji díky svému charismatu promíchal víc než poživatelně.

 

Fire Records, 2019, 49:39

 

 

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *