V ideálním multikulturním prostředí se takové příjemné věci občas stávají. Potkali se v Bostonu v rámci edukativního programu Berklee Global Jazz Institute ─ palestinský violoncellista Naseem Alatrash, kyperský perkusista George Lentis a americký pianista Chase Morrin. Mimochodem žák Danilla Péreze. Zjistili, že jim to spolu perfektně hraje. A jazz se v jejich podání přirozeně propojuje s melodikou takzvaného blízkého orientu. Byť pianista přiznal, že „najít společný sound byla vážně výzva, protože vycházíme z odlišných kořenů“. Založili Ize Trio. V názvu nic složitého nehledejte, Ize se čte jako Eyes, tedy oči. A muzika tak nadchla basistu z nejvytíženějších, samotného Johna Patitucciho, že si udělal čas i na natáčení debutu Ize Tria.
Školní setkání pod poněkud agitačním mottem „improvizuj, humanizuj, harmonizuj, empatizuj“ popsal Morrin s nadšením: „Hned první den jsem zjistil, že tohle je transformativní zkušenost. Atmosféra a témata, která jsme diskutovali, se drasticky lišila od všeho, co jsem kdy v rámci jazzové výuky zažil. Otevřelo mi to oči (hle, Ize, pozn. aut.) jak spolupracovat kreativním, multikulturním a objevitelským způsobem. Jak přemýšlet o humanitární práci a aktivismu prostřednictvím hudby. Změnilo mi to život.“ Žádný z hudebníků Ize Tria přitom nebyl začátečníkem, všichni měli už za sebou řadu natáčení, spoluprací a také pedagogických zkušeností. „Jo, všichni jsme učitelé, to ale neznamená, že se nemůžeme dál vzdělávat, že?
Hudba potvrzuje, že se Morrinovým velkým slovům dá věřit. K nejsilnějším momentům alba patří suita Resurrecting The Amber Sky, kde se ke kapele přidají ještě vokalistky Farayi Malek a Heiraza. Ovšem nabité nápady a pozitivní energií (ono „pozitivní“ mi přitom bývá sluníčkářsky podezřelé, což ovšem v tomto případě neplatí) je album od začátku do konce. Vážně umí „učit vzdělané“ a „otevírat oči“, alespoň těm vstřícně naladěným.