Já sama jsem svým domovem

Bianca Casady, členka amerického sesterského dua CocoRosie a také umělecké skupiny Future Feminists, vystoupí v červnu v Praze. Nejprve se uvede 18. června v Colloredo- Mansfeldském paláci CocoRosiev rámci Pražského Quadriennale scénografie a divadelního prostoru přednáškou Na konci snu zvadla jako růže. O den později proběhne v Divadle Archa její sólový recitál s písněmi z připravovaného filmu The Dead Season. Autorku doprovodí na piano Jean-Marc Ruellan a Doug Wieselman (Antony & the Johnsons).

V červnu se představíte v Praze jako sólová zpěvačka a autorka. Proč celý projekt, který vedle koncertů zahrnuje i váš film, dostal název The Dead Season?
Je to téma, na kterém pracuji už několik let. Ráda navštěvuji krásná místa na konci zimy, kdy mizí všichni turisté a „prázdninoví lidé“. K této „mrtvé sezóně“ název mého projektu odkazuje. Jde o období, které se vyznačuje jistým druhem samoty, který mě hluboce inspiruje.

Ve vašem filmu vystupují Osamělý klaun, Bezruká panna a Vagabund Wino, kteří hledají domov. Je scénář částečně autobiografický? A vy sama ve filmu účinkujete?
Já sama se ve filmu neobjevím, i když mám velmi blízko ke všem postavám. V pocitové rovině je to totiž celé autobiografické. Moje představivost mi dovoluje převtělit se do kterékoli z těchto postav a vstoupit do ní. Ale stejně tak je součástí mé osobnosti a tvůrčí identity pocit, že vlastně nepatřím nikam. Ano, to podle mne s tématem hledání domova souvisí.

Žila jste na různých místech – na Havaji, v Iowě, v New Yorku, v Paříži. Kde se tedy dnes cítíte doma?
Já sama jsem si svým domovem.

Publikum vás zná jako polovinu sesterského dua. Proč jste se protentokrát rozhodla CocoRosie opustit a představit se jako sólová umělkyně?
Vždycky jsem vedle CocoRosie tvořila také sama. Nedávno jsem napsala a režírovala svou druhou hru, jejíž důležitou součástí je také hudba. Baví mě skládat hudbu jen za sebe, protože se pak nemusím nikomu a ničemu přizpůsobovat, mohu zpívat falešně…

V současnosti pracujete jak na sólovém projektu, tak na novém albu se sestrou. Jak se tyto desky budou od sebe hudebně lišit?
Já jsem ta temnější tvář CocoRosie. Tím pádem i můj sólový projekt můžete vnímat jako docela temný. A jak už jsem říkala, ráda zpívám falešně. Celá má deska bude zpívaná falešně…

To mohou vnímat posluchači. A v čem je největší rozdíl pro vás, viděno „vnitřníma očima“?
Když tvořím sama za sebe, jdu za svým instinktem a vedle mne nestojí nikdo, kdo by se mnou měl souhlasit nebo se pohádat.

Zatímco na albech CocoRosie dáváte přednost elektronickým nástrojům a méně tradičním zvukům, na koncertě v Praze vaše písně doprovodí zvuk akustického klavíru. Co pro vás zvuk klasického piana znamená?
V poslední době inklinuji čím dál víc ke zvuku akustických nástrojů. Lákají mě možnosti jejich přirozeného ladění, ale i jejich starobylost a křehkost. Fascinuje mě jejich historie i to, že se s časem rozpadají a zanikají.

Prozradíte něco o chystaném novém albu CocoRosie?
Bude nostalgické, sexy, plné poezie a staromódních lásek. Před několika měsíci jsem vedl rozhovor s bluesovým hudebníkem Otisem Taylorem, který názvem svého alba My World Is Gone odkazuje k mizejícímu světu amerických indiánů. Vy sama máte také indiánské kořeny.

Skutečně váš svět mizí?
Ano, je to smutný příběh. Bohužel jsme zničili světy domorodých lidí na celém světě.

Přidat komentář

sinekfilmizle.com