JEGONG: The Complex Inbetween

PELAGIC REC., 2023, 45:12

Tuhle dvojici tvoří dva protřelí muzikanti. Švýcarský multiinstrumentalista Reto Mäder je rozkročen na širokém území hlukových a ambientních experimentů. A to jak sólově, v rámci projektu RM74, tak i ve skupinách Sum Of R nebo Ural Umbo. S ním se pustil do holportu americký bubeník Dominic „Dahm“ Cipolla, kterého znají fanoušci jako rytmický motor japonských postrockerů Mono. Vedle tohoto úvazku jeho bubnování nalezneme v dubovém sdružení The Children, heavymetalových partách (Brothers Of Conquest, Dead Child) nebo indie rockových The Phantom Family Halo. K prolnutí těchto dvou světů došlo poprvé před třemi roky a už tehdy se v souvislosti s projektem JeGong nejvíce mluvilo o krautrocku, ambientu a postrocku. S debutem duu vypomohl protřelý Martin Bisi, letošní novinka, vzniklá primárně virtuální spoluprací během kovidových lapálií, už je pouze kooperací Reta a Dominica. JeGong ale tento druh spolupráce neubral na živelnosti. Kolekci osmi instrumentálních kompozic otevírá prosvětlená, motorická jízda Come To The Center, která ale poslech alba brzy promění v přeci jen komplikovanější dobrodružství. Během následující položky Clear The Way už těžkne atmosféra. Jako bychom s hrdiny knihy Julesa Vernea vyrazili na onu Cestu do středu Země. Následující kompozice KurkOm připomene v poslední době populární industriální válec Author&Punisher a s Night Screaming Moves dvojice už názvem deklaruje, že položka má silně hororové konotace. V druhé polovině stopáže se deska začíná projasňovat. Nad Former Wish se vznáší postpunkový duch Joy Division, smísený s postrojovými krajinami Mono. Focus Defocus i závěrečná We End Here – We Start Here pak poměřuje perkusivní předivo Cipolli s ambientními krajinami. Slovo „Jegong“ v korejštině znamená „Nabídka“. Nabídka alba The Complex Inbetween má podobu výrazně atmosférické sonické výpravy, která neztratila, i přes silně snivou tvář, svou rockovou podstatu. 

 

 

Přidat komentář