Pařížské vydavatelství InFine představuje kolekci hudby produkované Kaitem, ambientním projektem japonského techno veterána Hiroshi Watanabeho. Album obsahuje remasterované a znovu vydané skladby z covidových let 2020–2022, původně vydané stran mediální pozornosti na Watanabeho vlastním labelu Cosmic Signatures. Každý dobu charakterizovanou řadou omezení prožíval jinak. Někdo hltavě lapal každou zprávu a křečovitě přežíval mezi čtyřmi stěnami, jiný si vychutnával prázdnou přírodu, očištěnou od všemožných civilizačních hluků. Z Hiroshiho hudby se dá odtušit, že Japonec spadal do druhé kategorie, i když je možné, že své procházky prožíval pouze ve virtuální, smyšlené podobě. Každopádně devět jeho instrumentálních kompozic můžeme brát za takové uklidňující lety nad naší planetou, kde přírodní scenérie nám předvádí tak dechberoucí představení, že my nemáme ani čas si uvědomit, že trpíme strachem z výšek. Éterické elektronické kompozice jsou utkány z vícevrstvých klidných tónů a hukotů, doplněných emotivními a elegantními melodiemi, které gradují do euforických vrcholů. Na rozdíl od stovek newage meditačních projektů Kaito nabízí ve svých kompozicích, které autor na novince nabízí v nově editovaných verzích, mnohem více než jen atmosféru pro nerušenou meditaci. Tichý otvírák Summer Mood je lehce nostalgickým momentem odkazující na analogově elektronické, psychedelické předchůdce, zatímco Birds Of Passage staví na jemných texturách z upravených klávesových motivů. Summer Sketch zaujme nečekanými jazzovými vyhrávkami, které dohromady s pastorální atmosférou a elektronickým základem mohou i názvem připomenout a odkazovat na Sketches Of Spain od Milese Davise. Rytmy podbarvené skladby nás zase zvou do jiných končin. Silent Cloud připomíná tvorbu labelů Mo Wax či Massive Attack a Silent Sky je basovou lahůdkou plnou jemných, spirálovitých detailů. Ty mohou evokovat downtempo elektronické klasiky konce devadesátých let, jako například Suspirii Carla Craiga či Tranquillizer od Terre Thaemlitze.
KAITO: Collection
InFiné, 2024, 49:32
