Long Term Parking: Luxury Luxury

Vl. náklad, 2022, 44:46

Vokalistu, kytaristu a baskytaristu Michala Krystýnka, zde pod pěkným kosmopolitním pseudonymem Christineck, můžeme znát z „postfolklorního“ (akusticky lidově-hip-hop-funk-rockového) Ponku a předtím jako houslistu Hradišťanu. Multiinstrumentalistu Koliba, obsluhujícího povětšinou syntezátory a sampler, z různých rockových i elektronických projektů, včetně alba My Own Man (2012) s hostujícím Fernandem Saundersem (to je ten od Lou Reeda). Profesionální bubeník Pavel Bříza hrává s jazzovými big bandy i popovými pěvci. Jenže v případě tria Long Term Parking je povědomí o ostatních angažmá muzikantů vlastně zavádějící. Ačkoliv coby frontman vystupuje Krystýnek, odkazy na folklorismus nečekejme, i když smysl pro klenuté melodie naštěstí ano. Slyš All Birdsʼ Lullaby nebo prazvláštně synthpopový kus King E., podpořený tónem zborceného cembala a oudu.

Doménou tria je vlastní představa o alternativním hip hopu, trip hopu, indie popu i post rocku. Člověku přijdou na mysl jména jako Beck nebo Radiohead, aniž by šlo o kopírku. Jde jen o dobrý dojem z podařeně divné, rozuměj netuctové hudby, okořeněné pro hip hop i alt pop atypickými nástroji včetně basklarinetu a marimby. Hudby natolik zajímavé, že podle Christineckových postů na sociální síťce pronikla do playlistu amerických webových rádií i k nadšenému sluchu brazilských recenzentů. K čemuž jistě přispívají i vokály v dobré angličtině, počínaje programovým prohlášením From The Ground o tom, jak je dobré začít v muzice „od podlahy“, od vlastních kořenů, „kde nikdy nejsme cyničtí a můžeme slyšet čirý zvuk“. Album vyšlo symbolicky 1. ledna 2022 a i když má konkurence rok před sebou, už nyní se zdá, že půjde o jeden z nejzajímavějších letošních domácích debutů.

PS: Název tria Long Term Parking je vtipný, ale zkuste o kapele něco vygooglit. No way (i když možná dobře zaparkujete u letiště). Jenže třeba je to tak dobře, vnímat album bez informačního balastu.

Přidat komentář