LUMP: Animal

Chrysalis/Partisan Rec., 2021, 44:25

Už tři roky stará, společná debutová deska písničkářky Laury Marling a Mikea Lindsaye, vůdčí persony indie popových Tunng byla pro mnohé fanoušky velkým překvapením. Dvojice následně pojmenovaná LUMP se zavřela v Mikeově studiu a z původně čistého stolu vyfikla psychedelicky načichlou bezejmennou desku, ze které na hony sálala jednoduchost a spontaneita. O to hůře se dvojici vstupovalo do studia podruhé. Přeci jen nečekaný úspěch prvotiny mohl působit až svazujícím dojmem. Laura navíc ve stejné době dávala dohromady materiál pro poslední sólovku Song For Our Daughter, která si posléze sáhla po nominacích na Mercury Prize i cenu Grammy.

V rozhovoru pro časopis Uncut navíc přiznala, že se ve studiu ukázala jen sporadicky. Přesto její vstupy pro novinku byly podstatné. Zatímco v sólové tvorbě hovoří vždy sama za sebe, v LUMP mnohem volněji pracuje s asociacemi, které ji právě napadnou nebo je má léta netknutě zapsané v notýsku. Ale i změny v Mikeově životě se výrazně obtiskly to podoby Animal. Po čtyřech letech života na Islandu se přestěhoval do Margate v hrabství Kent, přímo na pobřeží Severního moře. A právě všudypřítomný vliv nekonečného vlnobití, které se většinou pohybuje v sedmičkovém cyklu, přineslo hned několik skladeb v nezvyklém 7/4 taktu. Základem skladeb je střet melodií Marling s analogovou elektronikou Lindsaye.

Animal zní podobně jako spolupráce Briana Ena s Johnem Calem na albu Wrong Way Up: přirozeně, hřejivě lidsky. Tedy až na výraznější ženský element Laury Marling, samozřejmě! Závěrečná Phantom Limb je podobná zasněnému spojení Lambchop s Young Marble Giants, energičtější Paradise zase zní jako dívčí band v osidlech Johna Carpentera. Dvojice přiznává, že naprostá volnost, která tentokrát dala vzniknout jednoduše přístupné, indie popové nahrávce, dala název nejen desce, ale právě na hřbetě imaginárního živočicha se Angličané přemisťovali pro inspiraci do paralelních vesmírů. I podruhé nám z nich přitáhli zajímavou hudební výpověď.

 

 

Přidat komentář