BPitch Berlin, dříve BPitch Control, je značka v pravém slova smyslu: pečeť kvality. V osobě zakladatelky a šéfky vydavatelství Ellen Allien se pak ukrývá garant autenticity i reproduktor současné proměnlivé, tanečně elektronické scény Berlína. Vydavatelství si i po pětadvaceti letech udrželo punc stylu a autenticity. Dnešní oslavu prožijeme v odosobněných prostorách v rytmu temné, pulzující elektroniky.
Je začátek 90. let a po pádu zdi se Berlín stal úrodnou půdou pro klubovou taneční subkulturu. Budovy bývalé elektrické rozvodny v Mitte se staly jejím epicentrem. Zdejší klub E-Werk se stal stylotvorným místem, kde své DJské a producentské umění prezentovali mladý Carl Cox, Laurent Garnier nebo The Prodigy. Tímto klubem, ale i Tresorem nebo Bunkerem se nechala vychovat mladá DJka Ellen Fraatz, která těžce nesla rozprodání původních prostor developerům. Tehdy mladá slečna, nechávající se titulovat Ellen Allien, vzala věci do svých rukou. „Rozhodla jsem se, že budu pořádat vlastní akce,“ vzpomínala v rozhovoru pro server Beatportal.com a pokračovala: „První akce BPitch jsem uspořádala v nějakých skladech pouze s vlastním zvukem a světly.“ Akce se staly populární součástí berlínského kulturního kalendáře. Produktivní návštěvníci akcí brzy začali Ellen předávat demo kazety. „Věděla jsem, že je velmi důležité otevřít label, protože některé z nahrávek se vyznačovaly svébytným stylem i atmosférou,“ prozradila Allien. Ta v roce 1999 založila vydavatelství BPitch Control (nyní zkráceně pouze BPitch nebo BPitch Berlin) jako poctu komunitě a prostor pro zachycení tepu kultury doby. Měla za sebou už jeden nepodařený pokus o vedení vydavatelství (mezi lety 1994 a 1998 vydala pod značkou Braincandy postupně šest 12palcových vinylů), takže druhý rozjezd s pomocí přátel a distributora z Frankfurtu už dopadl na připravenou půdu. A právě přelom tisíciletí byl čas, kdy berlínská scéna vstoupila do své zlaté éry. Otevíraly se nové kluby – jako Ostgut, Maria Club nebo přemístěný Tresor – a komunita okolo BPitch byla přímo u toho, aby tento rozkvět zaznamenala. Především kompilace na CD a vinylu v reálném čase demonstrovaly, jak se zvuk Berlína vyvíjel. Umělci jako Johannes Heil, Elektronauten nebo Heiko Laux byli výraznými personami prvních výběrů, na kterých nemohla chybět tvorba i samotné šéfky labelu. m léta od Perthu až po Paříž. V covidovém období Ellen uspořádala sérii lekcí nazvanou Balcony Streaming, kterou vysílala přímo ze svého domova v Berlíně. Pocovidová doba se v případě BPitch vyznačuje až frenetickou vydavatelskou činností. Label dnes kromě šéfové nevýrazněji reprezentují DJ Europarking, Ash Code, Gotshell nebo Shaleen. Ellen Allien má energie na rozdávání. „Ráda bych začala podepisovat kapely, které kombinují techno s nádechem darkwave,“ plánuje neúnavná DJka a producentka, která je i po 25 letech z činnosti BPitch nadšená. Nedávno na svých sociálních profilech vzpomněla na jeden z večírků We Are Not Alone, který proběhl koncem minulého roku: „Pozvali jsme BPitch blízké umělce a vytvořili jsme takovou atmosféru, kde jsme se cítili společně a jednotně. Vnímali jsme zkrátka silné propojení, díky kterému si můžeme vlastní hudbu ještě více užít,“ rozplývala se rodačka ze Západního Berlína. Z betonových kobek poloopuštěného centra sjednocené metropole vyrostla v podobě BPitch globální rodina, která nezapomíná na své kořeny. Jak je těžké představit si BPitch bez Berlína, tak je v dnešní době těžké si představit taneční Berlín bez BPitch. Ideální vyústění čtvrtstoletí fungování. Přejeme BPitch do dalších let plné parkety a cit pro zachycení co nejvěrnější podoby tanečního, nočního města.