Mejdan s Six Degrees Records

Příběh amerického labelu Six Degrees Records je ukázkou toho, jakou sílu měl rozmach world music na hudební scéně a v jaké kondici se nachází dnes. „Všechno je blíže, než si myslíme“ je heslo vydavatelství, a tak se přemístíme do slunného San Franciska, abychom oslavili pětadvacet let fungování labelu Pata Berryho a Boba Duskise a přitom s tvorbou jejich svěřenců virtuálně několikrát obkroužili celou naši zeměkouli.

Ještě než začneme obracet první stránky historie Six Degrees Records, je třeba na nějakou dobu nahlédnout pod pokličku jiného významného labelu – Windham Hill. Toto vydavatelství v osmdesátých letech a v první polovině devadesátek hrálo na hudební scéně významnou úlohu. Světu představilo například významného klavíristu George Winstona a sdružovalo ve své stáji řadu zásadních jmen tehdejší new age scény včetně Yanniho nebo Vangelise. Právě v tomto vydavatelství pracovali Pat Berry a Bob Duskis na pozici regionálních manažerů. Později se stali šéfy A&R a marketingu, kdy se jim podařilo upsat taková jména jako folkaře Johna Gorku nebo písničkářku Patty Larkin. Oni samotní ale tíhli spíše k elektronice. Nejvíce je zajímal průnik tehdy progresivních syntetických spádů s akustickými nástroji v ambientu, dubu nebo IDM elektronice, tak jak k nim docházelo především na britských ostrovech.  „V první polovině devadesátých let jsem byl doslova posedlý inovátorskou tvorbou The Future Sound Of London, The Orb nebo The Grid,“ přiznal po letech Duskis v rozhovoru pro San Francisco Weekly. „V mém případě se jednalo vysloveně o návykovou záležitost. Čím více jsem takové hudby sehnal, tím víc jsem další podobné muziky chtěl,“ dodal.

Příběh amerického labelu Six Degrees Records je . . .

Tento článek je dostupný předplatitelům UNI magazínu

Přidat komentář