Poté, co se zhroutilo švédské dark ambientní království Cold Meat Industry, se zdálo, že tomuto žánru zvoní umíráček. Jenže nejen zahrádkáři znají procesy, které se odehrávají v tlejících zbytcích původních silných dřevin. Jedním z nejsilnějších nových oddenků, který především v poslední dekádě vyhnal svůj silný kmen do výšin, je původně kanadský label Cyclic Law Frédérica Arboura. Příběh pomalu se rozpínajícího vydavatelství nás nakonec zavede do několika destinací Evropy. I přes žánrovou predikci čekáme poměrně živou oslavu dvacetin vydavatelství!
Jak už to tak bývá, příběh Cyclic Law předbíhají události spojené s muzikantskými kroky zakladatele Frédérica Arboura. Montrealský rodák se nejprve zhlédnul v metalovém podhoubí. Už jako náctiletý v roce 1992 naskočil jako bubeník do punk grindcoreové sebranky Human Greed. Po rozpadu formace se začal více zaobírat industriálem a temným ambientem, který se proudem valil do undergroundového světa především ze švédského vydavatelství Cold Meat Industry. Projekty jako In Slaughter Natives, Arcana nebo Raison d’Etre se staly výraznými impulzy ve Frédéricově světě. Tak v roce 1998 přišel na svět sólový projekt Instincts, jehož existence je oním základním důvodem vzniku vydavatelství. Po čtyřech letech fungování vychází jako první nosič s logem Cyclic Law nejprve jediné album Instincts pojmenované The Mystery Visions (s výraznou pomocí výtvarníka Yvana Arseneaulta) a posléze vysněná spolupráce s řadou projektů napojených na ideový svět Cold Meat Industry, se kterými se Arbour seznámil na portálu mp3.com (jednalo se o norské Northaunt a Svartsinn, švédské Kammarheit a německé Predominance), na kompilaci Nord Ambient Alliance. Švédsko-kanadská kooperace v dalších letech pokračovala vydáním samostatných alb projektům z kompilace, ale i dalším zajímavým jménům skandinávské dark ambientní provenience. Zmínit můžeme například Sophia (industriální oddenek neoklasických Arcana), Karjalan Sissit nebo spolupráci švédských projektů Nordvargr (Henrik Nordvargr Björkk z Pouppeé Fabrikk nebo Mz. 412) a Drakh (Jonas Aneheim z Beyond Sensory Experience).
Frekvence vydávání cca pěti až šesti alb ročně byla narušena koncem vydavatelství Cold Meat Industry v roce 2012. Náhle byla velká řádka žánrových stálic bez labelu a řada z nich se obrátila právě na Cyclic Law. Jasně to charakterizuje počet alb, které vydal dark ambientní domov v první a následně druhé dekádě. V té první to bylo 52 desek, v druhé pak 180 nosičů. Do rodiny vydavatelství se postupně připojily