dné: Eating A Wrapper Instead Of Candy

8_eating_aMáte rádi pocit čerstvého vlahého vzduchu chvíli po dešti? Ten občerstvující plný odér, který je většinou doprovázen zvláštním ,klidem po bouři‘? Tak přesně stejným způsobem působí na posluchače hudba Ondřeje Holého, který si říká dné. Po prvním EP Talking With Crayons, které bylo nesmělým upozorněním na jeho křehkou existenci, přichází na řadu druhá krátká ochutnávka, kazeta EATING A WRAPPER INSTEAD OF CANDY (AMDiscs, 2010, 14:46). Autor tak naznačuje, že již brzy přijde na řadu první dlouhohrající album. S hudbou dné můžete bez obav cestovat. Díky tichému projevu uslyšíte i během jízdy na kole vše podstatné, co se kolem vás děje. Při poslechu se navíc za tichého click’n’cut praskotu přenesete do naivitou a sluncem prozářeného přelomu milénia. Tehdy byly solitéři s laptopem bohové a jejich ambientně-elektronická hudba nechala vzpomenout na nekonečně melancholické počínání o dekádu starších kolegů z shoegaze vlny. Ano, myslím ty s kytarami posazenými proklatě nízko. To už jsme se dostali dokonce dvě desetiletí hluboko do historie. dné ale nezůstává zaseknutý ve snech mimo současné hudební dění. Nenápadně, jako pološourající se a poloběžící stopař Šošonů, zapojuje aktuálně do dění akustické elementy a tváří se, jakoby se nic nedělo. Přiznám se, že loňské EP na mě dýchalo ještě příliš velkou naivitou, ložnicovým amatérismem, který prosakoval skrze nesmělou čtveřici kompozic. To ale rozhodně neplatí o novince, která od počátku disponuje masivním zvukem a la The Album Leaf a jasně tak směřuje sympatického solitéra do první domácí ligy. Velebná atmosféra akustických učedníků Expanding Records, kteří se nakonec naučili pojit akustické s elektronickým, se v šestici kompozic přirozeně míchá dohromady s pastorálním nekonečnem svěřenců americké líhně 12k. Dohromady tak dává nejlepší pozvánku nejen na koncerty dné, ale také na již avizovanou novou desku, která by mohla být pro určité kruhy událostí domácí scény. Škoda jen zbytečné digitální etudy Solo For Computer. Jinak bych u kazety Eating a Wrapper Instead of Candy neměl větších výhrad.