 Než by skončil jako, vykladač marxismu-leninismu‘, opustil Goran Bregovič studium sociologie na sarajevské  univerzitě a s kapelou Bjelo Dugme  se stal,  podle vlastních slov, „největší  rocko vou hvězdou na komunistickém  území“. Před válkou utekl do Paříže, natáčel  hudbu k filmům Emira Kusturici,  spolupracoval s Iggym Popem, na globální  hudební scéně famózním způsobem  zpopularizoval balkánské romské  dechovky a stal se, opět svými slovy,  „králem cikánské muziky“. Sebevědomí  mu nikdy nechybělo a opulentní, bezmála  padesátičlenný Wedding and Funeral  Band, s nímž od konce 90. let přehrává  hudbu z fi lmů a vlastní skladby po celém  světě, je toho živým důkazem. Před  dvěma lety si s ním úspěšně troufnul  na cikánskou verzi Bizetovy opery Carmen,  na nové desce ALKOHOL – SLJIVOVICA  & CHAMPAGNE (Blue Wrasse,  2009, 52:49) se ale vrací k přízemnějším  věcem.  A Bregovičovo přání? Samozřejmě  utancovat vás, co jiného. Bezstarostně,  s potřebou užít si po celotýdenní dřině  bouřlivou páteční noc. Žádné fi lozofování.  Počtem muzikantů okleštěný, smyčců  zbavený Wedding and Funeral Band coby  romská dechovka divočí, hýká a bublá.  Nechybí bulharské zpěvačky Ljudmila  Ratkova a Daniela Ratkova, ve strhující  skladbě Gas Gas hostující DJ Shantel,  skvělý hlas bubeníka Alena Ademoviče,  legrace nakopnutá kontakty s Boratem  a Goranovo líčení otcových úctyhodných  alkoholických výkonů. Chlast  a zase chlast je ústřední téma z velké  části na festivalu dechovek v Guči natočeného  alba s vypreparovanou reakcí  publika. Bregovičova autorská nejednoznačnost  ale zůstává a symbolizuje ji  on sám na obalu: v jedné ruce slivovici,  v druhé šampaňské. Přeloženo: složil  jsem to já nebo si vše zase od někoho  vypůjčil? Zdá se ale, že tohle už nikoho  moc nezajímá, stejně tak obehrávání  pořád dokola některých skladeb, i když  pod jinými názvy. A ani tentokrát nechybí  Kalashnikov (skrytý ve formě bonusu).  Bregovičova pop balkánská dechovka  zůstává v kursu. A v plné jízdě. To se  jí nedá upřít.
Než by skončil jako, vykladač marxismu-leninismu‘, opustil Goran Bregovič studium sociologie na sarajevské  univerzitě a s kapelou Bjelo Dugme  se stal,  podle vlastních slov, „největší  rocko vou hvězdou na komunistickém  území“. Před válkou utekl do Paříže, natáčel  hudbu k filmům Emira Kusturici,  spolupracoval s Iggym Popem, na globální  hudební scéně famózním způsobem  zpopularizoval balkánské romské  dechovky a stal se, opět svými slovy,  „králem cikánské muziky“. Sebevědomí  mu nikdy nechybělo a opulentní, bezmála  padesátičlenný Wedding and Funeral  Band, s nímž od konce 90. let přehrává  hudbu z fi lmů a vlastní skladby po celém  světě, je toho živým důkazem. Před  dvěma lety si s ním úspěšně troufnul  na cikánskou verzi Bizetovy opery Carmen,  na nové desce ALKOHOL – SLJIVOVICA  & CHAMPAGNE (Blue Wrasse,  2009, 52:49) se ale vrací k přízemnějším  věcem.  A Bregovičovo přání? Samozřejmě  utancovat vás, co jiného. Bezstarostně,  s potřebou užít si po celotýdenní dřině  bouřlivou páteční noc. Žádné fi lozofování.  Počtem muzikantů okleštěný, smyčců  zbavený Wedding and Funeral Band coby  romská dechovka divočí, hýká a bublá.  Nechybí bulharské zpěvačky Ljudmila  Ratkova a Daniela Ratkova, ve strhující  skladbě Gas Gas hostující DJ Shantel,  skvělý hlas bubeníka Alena Ademoviče,  legrace nakopnutá kontakty s Boratem  a Goranovo líčení otcových úctyhodných  alkoholických výkonů. Chlast  a zase chlast je ústřední téma z velké  části na festivalu dechovek v Guči natočeného  alba s vypreparovanou reakcí  publika. Bregovičova autorská nejednoznačnost  ale zůstává a symbolizuje ji  on sám na obalu: v jedné ruce slivovici,  v druhé šampaňské. Přeloženo: složil  jsem to já nebo si vše zase od někoho  vypůjčil? Zdá se ale, že tohle už nikoho  moc nezajímá, stejně tak obehrávání  pořád dokola některých skladeb, i když  pod jinými názvy. A ani tentokrát nechybí  Kalashnikov (skrytý ve formě bonusu).  Bregovičova pop balkánská dechovka  zůstává v kursu. A v plné jízdě. To se  jí nedá upřít.
