Na téhle desce je zajímavé, že vznikla díky projektu Kickstarter, což jsou webové stránky, přes které mohou umělci žádat fanoušky o finanční podporu. Mladá multiinstrumentalistka Nataly Dawnová zde od svých příznivců vybrala za pouhé tři dny 20 000 dolarů a celkem takto nashromáždila úctyhodných 104 788 $. (Něco podobného, i když samozřejmě v menším měřítku, se u nás nedávno povedlo Xavieru Baumaxovi.)
Kdo je Nataly Dawnová? Zní trochu jako její slavnější kolegyně Jolie Hollandová: totéž subtilní a lehce unavené broukání (někdo by možná řekl kňourání), jaké se v poslední době kupodivu zalíbilo tvůrcům hned několika televizních reklam. Nataly se poprvé prosadila v duu s všestranným muzikantem Jackem Contem, ve kterém působí od roku 2008. Nazývají se Pomplamoose (zkomolenina francouzského výrazu pro grapefruit) a považují se za „internetové hudebníky“. Živí se prodejem „empétrojek“ a propagují se pro střednictvím audiovizuálního média VideoSongs. Že se jim celkem daří, dokazuje počet prodaných MP3 za rok 2009: bylo jich asi sto tisíc!
Kromě vlastních nahrávek dvojice spolupracovala se zpěvačkou Julií Nunesovou z Fairportu ve státě New York. Přede dvěma lety Nataly rozjela se svou spolubydlící Lauren O’Connellovou vedlejší hudební projekt My Terrible Friend. Devčata vydala EP Room For Ghosts a mimo jiné se odvážila ke coververzi skladby Toma Waitse Diamonds And Gold. Téhož roku se na Pomplamoose usmálo komerční štěstí, když jejich předělávka letitého hitu kapely Chordettes Mr. Sandman zazněla v reklamě na Toyotu Avalon. V květnu 2011 bylo oznámeno, že si Nataly vystřihne duet s veteránem amerického softrocku Barrym Manilowem na jeho novém albu 15 Minutes. V písničce Letter From A Fan dostala – jak název napovídá – roli zpívající fanynky.
Nicméně vydání prvního sólového alba How I Knew Her znamená pro Nataly Dawnovou mnohem větší událost. Už proto, že se ho ujala renomovaná firma Nonesuch, založená před bezmála půl stoletím legendárním Jacem Holzmanem. Místem nahrávání se mimochodem stalo kalifornské studio Prairie Sun, kde natočil některé ze svých nejlepších kousků již zmíněný Tom Waits. Právě tady se zrodily jeho cédéčka Night On Earth, The Black Rider a Mule Variations. Jedné z místností se dokonce říká The Waits Room. Lepší atmosféru by si vycházející star alternativní scény nemohla přát.
Nonesuch Records, 2013, 40 min.