Nataly Dawn: How I Knew Her

NatalyNa téhle desce je zajímavé, že vznik­la díky projektu Kickstarter, což jsou webové stránky, přes které mohou umělci žádat fanoušky o finanční podporu. Mladá multiinstrumenta­listka Nataly Dawnová zde od svých příznivců vybrala za pouhé tři dny 20 000 dolarů a celkem takto na­shromáždila úctyhodných 104 788 $. (Něco podobného, i když samozřej­mě v menším měřítku, se u nás ne­dávno povedlo Xavieru Baumaxovi.)
Kdo je Nataly Dawnová? Zní tro­chu jako její slavnější kolegyně Jo­lie Hollandová: totéž subtilní a lehce unavené broukání (někdo by mož­ná řekl kňourání), jaké se v poslední době kupodivu zalíbilo tvůrcům hned několika televizních reklam. Nata­ly se poprvé prosadila v duu s vše­stranným muzikantem Jackem Con­tem, ve kterém působí od roku 2008. Nazývají se Pomplamoose (zkomo­lenina francouzského výrazu pro grapefruit) a považují se za „inter­netové hudebníky“. Živí se prodejem „empétrojek“ a propagují se pro­ střednictvím audiovizuálního média VideoSongs. Že se jim celkem daří, dokazuje počet prodaných MP3 za rok 2009: bylo jich asi sto tisíc!
Kromě vlastních nahrávek dvoji­ce spolupracovala se zpěvačkou Julií Nunesovou z Fairportu ve státě New York. Přede dvěma lety Nataly rozjela se svou spolubydlící Lauren O’Con­nellovou vedlejší hudební projekt My Terrible Friend. Devčata vydala EP Room For Ghosts a mimo jiné se odvážila ke coververzi skladby Toma Waitse Diamonds And Gold. Téhož roku se na Pomplamoose usmálo komerční štěstí, když jejich předěláv­ka letitého hitu kapely Chordettes Mr. Sandman zazněla v reklamě na Toyo­tu Avalon. V květnu 2011 bylo ozná­meno, že si Nataly vystřihne duet s veteránem amerického softrocku Barrym Manilowem na jeho novém albu 15 Minutes. V písničce Letter From A Fan dostala – jak název na­povídá – roli zpívající fanynky.
Nicméně vydání prvního sólové­ho alba How I Knew Her znamená pro Nataly Dawnovou mnohem větší událost. Už proto, že se ho ujala re­nomovaná firma Nonesuch, založe­ná před bezmála půl stoletím legen­dárním Jacem Holzmanem. Místem nahrávání se mimochodem sta­lo kalifornské studio Prairie Sun, kde natočil některé ze svých nejlepších kousků již zmíněný Tom Waits. Prá­vě tady se zrodily jeho cédéčka Night On Earth, The Black Rider a Mule Va­riations. Jedné z místností se do­konce říká The Waits Room. Lepší atmosféru by si vycházející star al­ternativní scény nemohla přát.

Nonesuch Records, 2013, 40 min.