 Tu plechovou, orezlou starou baterku, kterou si britská formace umístila na obal, si dobře pamatuji ze svého dětství. Mívali jsme takové na chalupě.  Designem i praktičností byly nadčasové – stejně jako hudba, kterou velkým množstvím hostů doplněná dvojice poskládala na své debutové album. Po boku perkusisty Dana Darriby (hraje třeba na letošním albu Róisín Murphy) je v ní podstatným elementem především klávesista a bývalý člen Moloko či Freakpower Eddie Stevens. Ano ten, který je partnerem Jany Kirschner a do značné míry stojí za jejími posledními alby, značně alternativnějšími, než bývala její raná produkce.
Tu plechovou, orezlou starou baterku, kterou si britská formace umístila na obal, si dobře pamatuji ze svého dětství. Mívali jsme takové na chalupě.  Designem i praktičností byly nadčasové – stejně jako hudba, kterou velkým množstvím hostů doplněná dvojice poskládala na své debutové album. Po boku perkusisty Dana Darriby (hraje třeba na letošním albu Róisín Murphy) je v ní podstatným elementem především klávesista a bývalý člen Moloko či Freakpower Eddie Stevens. Ano ten, který je partnerem Jany Kirschner a do značné míry stojí za jejími posledními alby, značně alternativnějšími, než bývala její raná produkce.
Sebevědomý start Post Office, primárně vydaný jako vinylové dvojalbum začíná jako ambientně elektronický experiment a zprvu zní až samoúčelně. Později ale začne rozvíjet melancholické nálady a líně se přelévá od relaxačního acid jazzu k až downtempu a filmově romantickým melodiím, ve kterých se uplatňuje početná dechová sekce či zamyšlený klavír. Právě proměnlivost hudby i přístupu k ní a zjevná nechuť setrvat na jednom místě je na albu tím nejzajímavějším.
Koncepční pojetí podle autorů sleduje životní cyklus a nutno říci, že nejde o příliš veselou záležitost. Pocity marnosti, nenaplněných očekávání a rezignace, se nahrávkou prolínají prakticky po celou dobu až k finálovému smíření. Tam, kde poněkud ustoupí, jako v místy až nečekaně hravé skladbě Rust, je kapela nejpřesvědčivější. Dvě věci jsou ale jisté: díky pestrosti se tohle album jen tak neoposlouchá a svou důmyslně vystavěnou konstrukcí, plnou rozjitřených emocí, citlivé souhry a posmutnělých odstínů nastolí spolehlivě podzimní atmosféru bez ohledu na to, jaké datum zrovna hlásí kalendář.
Minority, 2015, 55:43
