Zloději uší: E.T.’s_3

4_Zlodeji_usiExtrovertní brněnští postterrestrialisté Zloději uší byli vždycky tak trochu (v nejlepším slova smyslu) mimo. Není proto divné, že zkratka anglické verze jejich názvu poodhaluje jejich pravou totožnost: E.T. Jejich vystoupení i nahrávky jsou opravdu téměř tak vzácné jako setkání s posádkami neznámých létajících objektů. Nicméně právě proto jsou neméně vzrušující a rozmanité. Není náhodou, že z obalu jejich nejnovějšího opusu s názvem E.T.’s_3 (HEyeRMEarS Discorbie, 2006, 49:27) na nás shlíží ,boží ucho‘, které je zároveň jakousi černou (ale vlastně zlatou) dírou, která se nás snaží pohltit a vyplivnout do úplně jiného vesmíru. Již úvodní postpsychedelická skladba Pantheon Of Lovers je jakýmsi vcucnutím in medias res. Doprovodné dívčí vokály zde působí jako lákání Charybdy a Skylly a elektrobeatový základ vybízí k samovolnému tanci nebo minimálně k nervnímu poškubávání svalů. Ještě větší pěvecký part dostává někdejší členka ,Nemrtvých Sleďů‘ Jennifer Helia De Felice v paranoidní hříčce There’s A Hell! Blues. Oproti surreálně laděným anglickým textům Davida Šubíka představují česky zpívané skladby Tomáše Havlíčka průnik ,paranormálních situací‘ a pseudobanalit. A dvě pecky z pera Pavla Magnuska mají zase ráz sofistikovaných dětských říkanek. Po hudební stránce je to až ukázkové postmoderní pasticcio, ovšem tentokrát bez konkrétních citací, zato však pečlivě umleté a uhnětené. Bonbónkem je pak temná maršová dumka Ruská a v neposlední řadě je potřeba ocenit i kodrcaný ,bonus‘ TT-vláček. Oproti předchozím jinak velice svěžím dílkům Der Eintopf (2000) a o dva roky mladší bezejmenné dvojce je to rozhodně posun k vycizelovanější formě. Tak snad nezbývá než doufat, že další kradení uší nenastane zase až za řadu let. Potenciál kapely zde totiž zdaleka nebyl vyčerpán.

Přidat komentář