Michal Rataj: Solos From Nothing

vl. nákl., 2021, 59:19

Michal Rataj dokáže ve svých kompozicích integrálně využívat elektroniku. Na albu sól to ukazuje především v závěrečném Sounds From Nothing kombinujícím elektroniku s ruchy a tóny nástrojů hranými v extrémních polohách i údery na různé perkuse a činely nebo fragmenty groovů. Deska je však především ukázkou toho, jak dokáže Rataj využívat možnosti jednotlivých nástrojů a vytvořit z nich zajímavé a hluboké skladby plné kontrastů. Je to vidět v úvodní sonátě (almost silent) pro piano. Objevují se v ní řídké pasáže, kdy skoro každý tón dozní, než přijde další. Mnohdy jsou hrané velmi tiše, takže působí až ambientně. Ale nikdy nechybí kontrast v náhlém důraznějším tónu nebo v až romantickém perlení či v dramatickém motivu v basech. Pianistka Magdalena Bájuszová projevila opravdu velký cit pro dílo.

Michal Rataj dokáže ve svých . . .

Tento článek je dostupný předplatitelům UNI magazínu

Přidat komentář