The Casualties: Resistance

1_resistanceNewyorští metalpunkoví The Casual-ties rozhodně nejsou kapelou, která by mohla nějak překvapit. Po celou svou kariéru hraje ostrý našlápnutý metal punk, na kterém je vidět, jak moc je ovlivnili The Explioted, i když jejich zvuk je přece jen modernější a jsou sehraní. Jinak ale taky spojují úderný bojovný punk se speed meta­lem a přibližují až k nejdrsnějším po­dobám hard coru, což ještě umocnil producent Zeuss, který stál za alby Soulfly a Heaebreed. Dobrá ukázka, jak dokáží být některé styly rocku konzervativní.
Na druhou stranu jsem už dlouho neslyšel na nějaké nahrávce takovou energii a takový vztek. The Casualties vždy působili jako soundtrack k divokému boji, Resistance v tom ale zašlo nejdál. Přináší obraz jiné Ameriky. Ne té nažehlené konzerva­tivní středostavovské, ale té brutál­ní neučesané, která vede krvavé vál­ky za hranicemi a zmítá se v krizi, což ukazují jasně názvy skladby Modern Day Slaves, Morality Police, No Hope nebo Behind Barbed Wire. The Casual-ties taky nejsou žádní bohatí synko­vé bouřící se proti rodině, ale Hispán­ci, podobně jako další představitelé amerického hard coru Agnostic Front či Death By Stereo. Však také v Cora­zones Intoxicados zpívají španělsky.
Resistance je jako tlakový hrnec, který hrozí kdykoli explodovat. Tem­po je jen rychlé nebo ještě rychlej­ší. Kapelu ženou vpřed Meggersovy válečné bubny, podporované basou Ricka Lopéze a často odsekávanou kovově znějící kytarou Jaka Kolati­se, která občas krátce zasóluje. A do tohoto zběsilého rámusu vztekle krá­korá Jorge Herrera nenávistná slova tepající společnost. V refrénech se k němu přidávají další, aby ukázali, že vztek mají všichni. Titulní hymnic­ká skladba sice přinese zvolnění, ale nálada se nezmění.
Hudba ale má přes veškerou di­vokost pevný řád, objevují se v ní zvraty, změny i kontrasty, jaké přiná­ší také postavení různých hlasů pro­ti sobě. Zatímco basa a bicí ji drží v oblasti hard core punku, kytara ji posouvá ke speed metalu.
A že to není vše jen umělé, ukazu­jí koncerty, jako byl listopadový praž­ský.The Casualties dokáží dostat své publikum do varu. Ukazují, že hudba dokáže být stále nebezpečná.
Season Of Mist, 2012, 36:10