Zloději uší: E.T.’s_3

4_Zlodeji_usiExtrovertní brněnští postterrestrialisté Zloději uší byli vždycky tak trochu (v nejlepším slova smyslu) mimo. Není proto divné, že zkratka anglické verze jejich názvu poodhaluje jejich pravou totožnost: E.T. Jejich vystoupení i nahrávky jsou opravdu téměř tak vzácné jako setkání s posádkami neznámých létajících objektů. Nicméně právě proto jsou neméně vzrušující a rozmanité. Není náhodou, že z obalu jejich nejnovějšího opusu s názvem E.T.’s_3 (HEyeRMEarS Discorbie, 2006, 49:27) na nás shlíží ,boží ucho‘, které je zároveň jakousi černou (ale vlastně zlatou) dírou, která se nás snaží pohltit a vyplivnout do úplně jiného vesmíru. Již úvodní postpsychedelická skladba Pantheon Of Lovers je jakýmsi vcucnutím in medias res. Doprovodné dívčí vokály zde působí jako lákání Charybdy a Skylly a elektrobeatový základ vybízí k samovolnému tanci nebo minimálně k nervnímu poškubávání svalů. Ještě větší pěvecký part dostává někdejší členka ,Nemrtvých Sleďů‘ Jennifer Helia De Felice v paranoidní hříčce There’s A Hell! Blues. Oproti surreálně laděným anglickým textům Davida Šubíka představují česky zpívané skladby Tomáše Havlíčka průnik ,paranormálních situací‘ a pseudobanalit. A dvě pecky z pera Pavla Magnuska mají zase ráz sofistikovaných dětských říkanek. Po hudební stránce je to až ukázkové postmoderní pasticcio, ovšem tentokrát bez konkrétních citací, zato však pečlivě umleté a uhnětené. Bonbónkem je pak temná maršová dumka Ruská a v neposlední řadě je potřeba ocenit i kodrcaný ,bonus‘ TT-vláček. Oproti předchozím jinak velice svěžím dílkům Der Eintopf (2000) a o dva roky mladší bezejmenné dvojce je to rozhodně posun k vycizelovanější formě. Tak snad nezbývá než doufat, že další kradení uší nenastane zase až za řadu let. Potenciál kapely zde totiž zdaleka nebyl vyčerpán.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *