Jistá Julia Spitzer chtěla v prosinci 1936 odeslat z Budapešti pohlednici Morrisi Levisonovi do Anglie. Na pohled napsala maďarsky „Miluješ mě?“, ale lístek nikdy neodeslala. V antikvariátu jej o několik desetiletí později objevil ve Skotsku usazený písničkář s maďarskými kořeny Robert Severin, který na tomto příběhu vystavěl píseň Red Shades of Blue a posléze i koncept celého alba Postcard from Budapest. Většina písní se váže k maďarským emigrantům žijícím na britských ostrovech. A ve většině případů jde navíc o příběhy z maďarské židovské komunity. Viz například píseň Crimson Burned the Night o maďarské židovce, která přežila holokaust, ale zahynula v roce 1988 při leteckém neštěstí nad skotským Lockerbie. Ibolya Gaborová byla nejstarší pasažérkou letu Pan Am 103.
Album Postcard from Budapest nezaujme hudebním novátorstvím nebo nevšedním propojením žánrů. Jde o docela obyčejný folk, o písničkáře doprovázející se na akustickou kytaru. Některé skladby dozdobí smyčcové kvarteto, klavír nebo klarinet, ale často platí, že nejjednodušší aranže jsou i nejsilnější.
Severin je vypravěčem, kterému jeho historky věříte, i když ve skutečnosti netušíte, jestli si příběh s pohlednicí nevymyslel. Postcard from Budapest je ovšem také jeho osobní album. Píseň Letter from Home vypráví o písničkářově tetě. Rudi’s War pojednává o tom, jak do Skotska jako uprchlík v roce 1956 přijel Severinův otec. A Leaving Motherland líčí příběh téhož roku z pozice zpěvákovy matky v okamžiku, kdy překračovala maďarsko-rakouskou hranici. Postcard from Budapest je vlastně album, které mapuje důležitou část novodobé evropské historie na pozadí příběhů skutečných lidí. Že album vrcholí skladbou September ʼ89, je pak logické. Ještě důležitější však je, že nejde jen o zpívané deníkové zápisky, ale o skutečně dobře napsané písně se silnými melodiemi. A co na tom, že je to vlastně jen „obyčejný folk“?