Ke švédské neo-folkové dvojici, líznuté rockem a psychedelií, Britt Rönnholmová (zpěv) a Anders Håkanson (kytary, rytmika, flétny, smyčcové nástroje a elektronika) se na tomto třetím albu v několika písních připojil klávesista Per Lindblom. Jejich historie sahá asi o něco hlouběji, ale první dvě studiové EP mají dataci 2006, albový debut Based on a True Story 2008 a druhé Summer Green and Autumn Brown až v roce 2015. Kontinuita hudebního přístupu-sdělování zůstává až nadzvláštně uchovávána. Vývoj v instrumentaci, aranžích, variantností vrstvených melodik uvnitř písní jsou právě tím, proč si Us and Them všimnout. Jemná, křehká hudba silně inspirovaná folkem se velmi blíží uklidňujícímu pocitu, když vás v nějakém zmaru či nemoci obejme maminčina náruč, přitulí a ujistí, že všechno bude v pořádku.
Lze-li nalézt jakési přirovnání, tak snad k prvním deskám Cata Stevense, možná i Donovana – to ve vypravěčském, baladickém způsobu. Zde ovšem s přenádherně panensky čistým a někdy naopak smyslným elementem ženského hlasu Britt Rönnholmové. Jistě ne náhodně v roce 2014 nahráli cover písně By the Time It Gets Dark od Sandy Denny. To totiž sedí asi nejblíže. Už úvodní krátká Where Wonder Comes From uhrane, zklidní velejemnou překrásou, k hlasu a akustické kytaře připojený vlnivý mellotron. Během těch dvou a půl minuty jste naladěni, usazeni a připraveni. Pomalounku v dalších skladbách připojují rytmiku a zahušťují nástroji. Aniž si toho jakkoli násilně všimnete. U (here I End Up) When I Dream jste už skoro fyzicky zachumláni do peřiny z pavučin. Titulka je pak lehkým valčíkem-průvodcem po bukolické krajině snů, co přízemní mlhou zavede rovnou do Fogwalking. Pro mne nejlepší skladba. Píseň se silnou melodií, co vrcholí jedním z jejich nejnápaditějších hudebně aranžérských výletů, nástrojově mohutnícímu se zvony a nádhernými linkami mellotronu. Žel na obalu chybí sdělení: Doporučuje deset z deseti kardiologů!